Be My Guest

איזו דמות משמעותית חוקרות וחוקרי האוניברסיטה חולמים להזמין לסוכה?

לכולנו יש דמות משמעותית ומעוררת השראה שהיינו רוצים לפגוש, לדבר איתה ולשאול אותה שאלות, גם אם זה לא באמת אפשרי. חג הסוכות הוא הזדמנות טובה להרהר באורח או באורחת הנכספים שהיינו מזמינים לסוכה שלנו, לו רק יכולנו. אז יצאנו לשאול החוקרות והחוקרים שלנו: "אם יכולת לבחור דמות מהעבר או מהווה, שתתארח אצלך בסוכה הווירטואלית, את מי היית מארח/ת ומדוע דווקא אותו/ה? מה היית שואל? מה היית אומרת לה?"

 

ד"ר אריק רודניצקי היה רוצה לארח את יצחק רבין

מנהל הפרויקטים של תוכנית קונרד אדנאואר לשיתוף פעולה יהודי-ערבי במרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה  

 

"הייתי רוצה לארח את יצחק רבין. הוא היה בשבילי דמות אב במובן הרחב והקולקטיבי של המילה. מודל הצבר הישראלי, הגיבור, הצנוע. האובדן שלו היה כואב כאילו איבדתי בן משפחה מבוגר. וחוץ מזה, בתרבות הישראלית של אז, רבין היה מבקר באופן אישי חיילים ואנשים, ומתארח אצלם כמו אחד העם, ולכן הייתי מזמין אותו, כי היה מגיע ומדבר בגובה העיניים ולא בהתנשאות של פוליטיקאי."

 

"הייתי רוצה לשאול אותו עד כמה שונה המציאות הישראלית היום מהחזון שלו. זו לא שאלה שיפוטית, האם היום טוב יותר או רע יותר ביחס למה שהיה בעבר, אלא הייתי מנצל את ההזדמנות והזכות לשמוע מאדם שעשה את ההיסטוריה להעריך איך נראית המציאות של היום מפרספקטיבה היסטורית. והאמת שהייתי רוצה לשאול אותו סתם שאלה, כמו מה שלומך, רק כדי לשמוע שוב את הדיבור שלו - דיבור ששידר גישה ישירה ואישית, ולא נימה של פוליטיקאי."

 

בסוכה של ד"ר אריק רודניצקי

 

ד"ר נחומי יפה הייתה רוצה לארח את שרה שנירר

חברת סגל בחוג למדיניות ציבורית וחוקרת חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה

 

"הייתי מאד רוצה לארח את שרה שנירר ע״ה. שרה שנירר הייתה מקימת רשת בית יעקב, בית הספר לבנות בפולין שהתרחב לרשת בתי הספר החרדיות לבנות בכל העולם. היא היתה יזמית חברתית נדירה ואמיצה מאד. חשבה אחרת מכל הסובבים, נלחמה בממסד ויזמה תנועה חלוצית מאד. הרבה לפני שהפמיניזם הייתה מילה שמשהו זיהה. היא לראשונה מיסדה לימודי קודש לבנות ושילבה אותם עם לימודי חול ברמה גבוהה ברשת בית יעקב." 

 

"הייתי שואלת אותה מאיפה הייתה לה תעוזה, ולמה היא לא עשתה איזו תנועה בריאה מלאה עד הסוף והכריחה את הרבנים להכניס לימודי חול בישיבות של הבנים. יכול היה להיות עולם שלם ומתוקן יותר." ​

 

בסוכה של ד"ר נחומי יפה

 

ג'ודי לקס הייתה רוצה לארח את אפרים קישון

דוקטורנטית בחוג ללימודי הסביבה

 

"לו הייתי יכולה, הייתי שמחה לארח אצלי בסוכה את אפרים קישון ז"ל. מעבר לעובדה ששנינו הונגרים, כבר מילדות אהבתי במיוחד את חוש ההומור המופלא והעוקצני שהיה לאיש. הייתי שואלת אותו מה הוא חושב על כל מה שקורה סביבנו - על המגפה, על זה שאנשים יצאו לחל"ת וחלקם לא רוצים לחזור לעבוד, על אסירים שבורחים מהכלא רק כדי לגלות שהתנאים בחוץ טובים פחות - כל הדברים המשונים שקורים סביבנו בזמן האחרון ודאי היו מקבלים נקודת מבט משעשעת מכיוונו, כזו שתיאמר בשפה רהוטה שכבר לא שומעים כאן יותר וכמובן, במילעיל :)"

 

בסוכה של הדוקטורנטית ג'ודי לקס

 

ד"ר יונתן אוסטרומצקי היה רוצה לארח את ניל ארמסטרונג​

חבר סגל במסלול מדעים דיגיטליים להייטק בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן

 

"הייתי מזמין את ניל ארמסטרונג, המפקד של משימת אפולו 11 המפורסמת שבה נחתו לראשונה בני אדם על הירח, בקיץ של 1969. בחרתי בניל מאחר והנחיתה על הירח מסמלת את היכולות הכמעט אינסופיות שניתן להגיע אליהן על ידי שילוב של מוטיבציה, רצון והתמדה - עם מחקר מדעי ופיתוח טכנולוגי. הייתי שואל את ניל: כיצד הגעת למשפט שהחלטת להגיד - "That's one small step for [a] man, one giant leap for mankind"? (צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות)."

 

בסוכה של ד"ר יונתן אוסטרומצקי

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>