לראשונה בישראל: אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת קולומביה יעניקו תואר ראשון משותף

אוניברסיטת העילית קולומביה, ניו יורק, חוברת לאוניברסיטת תל אביב לשיתוף פעולה אקדמי ראשון מסוגו

08 דצמבר 2019

אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת העילית קולומביה בניו יורק, המשתייכת ל-Ivy League, 'ליגת הקיסוס' המובחרת, השיקו תוכנית ראשונה מסוגה להענקת תואר ראשון משותף בן 4 שנים. התוכנית תתחיל לפעול כבר בתחילת שנת הלימודים האקדמית הבאה, תשפ"א-2020. על פי מתווה התוכנית, ילמדו הסטודנטים את השנתיים הראשונות לתואר באוניברסיטת תל אביב ואת השנתיים האחרונות - בקמפוס אוניברסיטת קולומביה בניו יורק. במחזור הראשון צפויים להתחיל 30 סטודנטים, כאשר מספרם ילך ויגדל במחזורים הבאים.

 

לטעום מכל העולמות

במהלך לימודיהם באוניברסיטת תל אביב ילמדו הסטודנטים קורסים בתחומי מדעי הרוח, מדעי החיים וכן קורסים בחדשנות וביזמות, ואילו בלימודיהם באוניברסיטת קולומביה, ייחשפו למגוון רחב יותר של קורסים במדעי הרוח, במדעי החברה, במדעי החיים ובמדעים מדויקים. ­­­­­­­­­­­­­­

 

התלמידים שיסיימו בהצלחה את לימודיהם, יקבלו שתי תעודות - אחת מכל אחד משני המוסדות, ויוכלו להמשיך בלימודים לקראת תארים מתקדמים הן בישראל והן בארצות הברית. בנוסף לסטודנטים ישראלים ואמריקאים, התואר המשותף יהיה פתוח לסטודנטים מכל העולם. במהלך לימודיהם באוניברסיטת תל אביב, תעריף שכר הלימוד יהיה זה הנהוג בתכנית הבינלאומית באנגלית לתואר ראשון כללי. אוניברסיטת תל אביב פועלת בימים אלה להשגת מלגות לימודים לסטודנטים הישראלים שישתתפו בתכנית.

 

לאוניברסיטת קולומביה יש עד כה תוכנית דומה לתארים משותפים רק עם שלושה מוסדות אקדמאיים מחוץ לארה"ב: טריניטי קולג' (College Trinity), בדבלין, אירלנד, המכון למדעי המדינה בפריז ((Sciences Po והאוניברסיטה של הונג קונג (City University of Hong Kong).

 

יתרון בולט בשוק העבודה הבינלאומי

פרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, ציין כי מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן בחשיבותו של אוניברסיטת תל אביב עם אחת האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם: "זו הפעם הראשונה שאוניברסיטה ישראלית חוברת לאוניברסיטת עילית אמריקאית לכינון תואר אקדמי משותף".

 

לדבריו, לבד מתוכנית הלימודים היוקרתית, יעניק התואר המשותף לבוגריו יתרון בולט בשוק העבודה הבינלאומי וימצב אותם בעמדות מנהיגות. "אני שמח מאוד על ההזדמנות שתינתן לסטודנטים ישראלים, אמריקאים וממדינות נוספות ליהנות מחוויית לימודים משותפת בשתי אוניברסיטאות מובילות, דבר שיעשיר את חווית הלימודים שלהם, יעניק להם פרספקטיבות שונות על האתגרים המרכזיים, שעמם מתמודדת האנושות היום, וייתן להם יתרון ממשי בהתוויית חייהם המקצועיים".

 

"אני נרגשת מאוד משיתוף הפעולה שלנו עם אוניברסיטת תל אביב, המדורגת בין האוניברסיטאות הטובות בעולם", אמרה ד"ר ליסה רוזן מטש, דקאן ביה"ס לתואר ראשון כללי באוניברסיטת קולומביה וסיכמה "סטודנטים שיקבלו את ההזדמנות ללמוד באחת האוניברסיטאות, הנמצאת בצמרת המוסדות להשכלה גבוהה במזרח התיכון, לפני המשך לימודיהם באוניברסיטה המשתייכת ל'ליגת הקיסוס', לא רק ירוויחו מהמפגש שלהם עם מגוון רחב של תרבויות והתנסויות, אלא יתרמו גם תרומה אדירה על הפעילות והדיונים בכיתה ללימודי התואר הראשון הכללי בקולומביה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>