ד"ר דור מינצר זכה בפרס בינלאומי על עבודת הדוקטורט הטובה ביותר במדעי המחשב ובהנדסה

פרס ה-ACM היוקרתי הוענק לד"ר דור מינצר מביה"ס למדעי המחשב ע"ש בלווטניק

16 יולי 2020

ACM - האגודה למכונות מחשוב, הודיעה כי ד"ר דור מינצר ,בוגר ביה"ס למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הנמצא כעת בלימודי פוסט דוקטורט במכון למחקר מתקדם בפרינסטון, ניו ג'רזי, זכה בפרס על עבודת הדוקטורט המצטיינת ביותר בעולם במדעי המחשב ובהנדסה לשנת 2019.

 

ACM הוא הארגון המעניק את הפרס היוקרתי Turing Award, המכונה "פרס נובל" של מדעי המחשב. הזוכה מקבל פרס כספי ועבודתו מתפרסמת בספרייה הדיגיטלית של ACM.

 

מחקרו של דור עוסק בתורת הסיבוכיות, ענף במדעי המחשב ובמתמטיקה המתמקד בכמות הזמן והזיכרון הדרושות לפתרון בעיות חישוביות. עבודתו מהווה פריצת דרך בתחום, שכן המחקר עוסק ברובו בהוכחת הקושי של פתרון בעיות קירוב אלגוריתמיות, תחום הנקרא PCP. למחקר זה יש חשיבות רבה והשלכות רחבות בתחומים רבים, בפרט לקריפטוגרפיה, הבנויה מיסודה על הנחות על קושי החישוב של בעיות מסוימות.

 

ד"ר מינצר החל את דרכו האקדמית כבר במהלך לימודיו בתיכון, כאשר למד מתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה. בהמשך, סיים את התואר הראשון בביה"ס למתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, ומשם המשיך ללימודי דוקטורט בהנחייתו של פרופ' מולי ספרא, מביה"ס למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הנחשב לאחד מחלוצי המחקר בתחום.

 

בשנת 2017 זכה מינצר בפרס קרן וולף לתלמידי דוקטורט מצטיינים על מחקר הדוקטורט באוניברסיטת תל אביב וגם במענק של קרן קלור לחוקרים צעירים המצטיינים במדעים. באותה שנה, הציג בשיתוף עם פרופ' ספרא את אחת התוצאות החשובות ביותר בתורת הסיבוכיות בשנים האחרונות, שזיכתה אותם בפרס המאמר הטוב ביותר בכנס המוביל בתאוריה במדעי המחשבFOCS - 2018.

 

לדברי פרופ' מולי ספרא, "אוניברסיטת תל אביב היא מרכז הפעילות העולמית בתחום זה, והמחקרים אשר מבוצעים ע"י חוקרינו כוללים פריצות דרך מרכזיות. עבודת הדוקטורט של דור היא הטובה ביותר בעולם בשנה האחרונה, כהגדרת הפרס, ולדעת רבים, אף הטובה ביותר שנכתבה בעשור האחרון. בשנה הבאה דור יצטרף לפקולטה למתמטיקה ב-MIT, ואני מאחל לו הצלחה רבה בדרכו החדשה. אנו מקווים שיחזור לקבוצת המחקר של מתמטיקה של חישוביות באוניברסיטת תל אביב כדי לקדם פריצות דרך נוספות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>