פרופ' אמריטוס משה ישראלאשוילי – חתן פרס STAR על מפעל חיים

הפרס מוענק מטעם האגודה הבינלאומית לדחק, טראומה, חרדות וחוסן

17 נובמבר 2021

פרופ' אמריטוס משה ישראלאשוילי מבית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר זכה לאחרונה בפרס STAR על מפעל חיים. הפרס מוענק מטעם האגודה הבינלאומית לדחק, טראומה, חרדות וחוסן (Stress, Trauma, Anxiety, and Resilience Society), שבה חברים אנשי אקדמיה מ-35 מדינות. הפרס הוענק לפרופ' ישראלאשוילי במסגרת הוועידה הבינלאומית ה-42 של האגודה, שהתקיימה לאחרונה באוניברסיטת חיפה.

 

הפרס מוענק בכל שנה לחבר באגודה, אשר לו היסטוריה מחקרית ארוכה ויוצאת דופן הכוללת תרומה אחת או יותר בתחומי הדחק, החרדה, ההתמודדות, הרגשות והבריאות. במרוצת השנים זכו בו חוקרים חשובים מהארץ ומהעולם.

 

פרופ' ישראלאשוילי שימש כחבר סגל בכיר בבית הספר לחינוך, וכן כיהן כראש החוג להיבטים התפתחותיים בחינוך. הוא חוקר הסתגלות ואי הסתגלות למערכות חדשות, תכניות מניעה וחיסון והתפתחות של צעירים ובני נוער. במהלך השנים הוא לימד גם באוניברסיטאות שונות בעולם (בקנדה, באיטליה, בארה"ב ובבהוטן), היה חבר בוועדות שונות של האקדמיה הישראלית למדעים ושל המועצה להשכלה גבוהה, ושימש כיועץ למשרד החינוך, הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול ומסגרות חינוכיות שונות.

 

פרס זה מצטרף לפרסים נוספים שקיבל פרופ' ישראלאשוילי בשנים האחרונות, מהאגודה האמריקאית למחקר מניעה (SPR - Society for Prevention Research) ומהסקציה למניעה בהסתדרות הפסיכולוגים האמריקאים American Psychological Association)), על פועלו בתחום המניעה של בעיות בתחום בריאות הנפש וקידום ההתפתחות החיובית של צעירים.

 

פרופ' משה ישראלאשוילי: "אני שמח מאוד לקבל את הפרס החשוב הזה, ובמיוחד  בעידן הקורונה, שהשלכותיו לגבי חרדות ומצבי דחק – הן במבוגרים הן במתבגרים – הן רבות ומרחיקות לכת ואשר מציג אתגר מהותי של הסתגלות אנשים, מסגרות ומדינות. העיסוק שלי בנושאים הללו החל הרבה לפני שהופיעה הקורונה אך חלק משמעותי מהידע שנצבר בעבר ישים גם למצבים המתרחשים בהווה וככל הנראה לכאלה שיתרחשו בעתיד; אני תקווה שהידע הקיים ינוצל בדרך המיטבית".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>