ברכת נשיא האוניברסיטה לקהילת הקמפוס, לכבוד פתיחת שנת הלימודים תש"פ

"לאוניברסיטת תל אביב יש פוטנציאל מיוחד במינו ליתן הזדמנות לכל אחד ואחת מאתנו להכיר את האחר"

31 אוקטובר 2019

חברות וחברי קהילת האוניברסיטה,

תחילת שנה אקדמית מלווה בהתרגשות אצל רבים מאתנו, אך יותר מכל אצל אלפי הסטודנטיות והסטודנטים, שזוהי שנת הלימודים הראשונה שלהם באוניברסיטה.

 

לפני ארבעים שנה בדיוק הייתי תלמיד שנה א' בפקולטה למשפטים, ואני זוכר היטב את היום הראשון, למעשה את השבוע הראשון שלי באוניברסיטה, כמעט כפי שאני זוכר את יומי הראשון בכתה א'... (כן, אני זוכר!) אני מבטיח לכם שנעשה הכול כדי שלא רק השבוע הראשון של הלימודים שלכם יהיה מהנה ומעניין, אלא שכל שנות לימודיכם אצלנו תהיינה בלתי נשכחות.

 

אוניברסיטת תל אביב היא מיוחדת במובנים רבים. אחד מן המאפיינים שלה, שאני גאה בו מאד, הוא היותה מעוז של חופש, פתיחות מחשבתית וסובלנות. למאפיין זה חשיבות רבה במציאות הישראלית בת ימינו. כידוע, החברה בארצנו מפולגת, היום אולי יותר מתמיד. יהודים וערבים כמעט ואינם פוגשים זה את זה, וכך גם חילונים, דתיים וחרדים או תושבי מרכז ותושבי פריפריה. מקומות המגורים נפרדים על פי רוב, בתי הספר נפרדים, וגם הצבא אינו תמיד "כור היתוך", כפי שנהוג היה לחשוב.

 

על רקע זה, לאוניברסיטת תל אביב, המהווה לעיתים קרובות את מקום המפגש הראשון ואף היחיד לקבוצות החברתיות השונות, יש פוטנציאל מיוחד במינו ליתן הזדמנות לכל אחד ואחת מאתנו להכיר את האחר באווירה של ידידות ונועם, וליצור גשר אמיתי לקיום חברתי משותף. אנחנו מצדנו נעשה כל שביכולתנו כדי לממש פוטנציאל זה, וכדי שהתלמידים הבאים בשערינו - בלא תלות באמונתם, בדתם או בשיוכם הלאומי - יחושו כי האוניברסיטה היא ביתם. תחושה כזו חיונית למילוי חובתנו הראשונית כלפי תלמידינו: הקניית ידע וכלי חשיבה שישמשו אותם בהמשך דרכם. אך היא חיונית באותה מידה, גם לשם מילוי חובתנו הציבורית לעודד פתיחות מחשבתית וסובלנות בחברה המקוטבת שבה אנו חיים.

 

אני מאחל לכם, תלמידנו ותלמידותינו, שנת לימודים מהנה ומאתגרת, ולסגל האוניברסיטה האקדמי והמנהלי, שנה מוצלחת ופורייה בכל מעשי ידיכם.

 

שלכם ,
אריאל פורת

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>