ועידה בציוץ חי

ועידת "הוודסטוק של הביולוגיה" שנולדה בטוויטר מביאה לישראל ביולוגים מכל העולם

10 פברואר 2020

כשטוויטר החלה לצבור משתמשים ועלתה לכותרות, אמרו עליה שההגבלה ל-140 תווים לפוסט מונעת בעצם ליצור תוכן בעל משמעות. אבל פרופ' עודד רכבי מהפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז הצליח לארגן את ועידת הטוויטר הראשונה בהשתתפות עשרות חוקרות וחוקרים תוך יומיים.

 

בהתחלה הוא התכוון להשתמש בטוויטר כאמצעי לפרסום מאמריו ולחשוף את פעילות המעבדה שלו ליותר 'עיניים'. "אבל אז, עם הזמן, נוכחתי שטוויטר משמשת לא רק לשידור ולפרסום מסרים, אלא שיש בה הרבה יותר מזה, ולי, כמדען, יש מה ללמוד ממנה. באמצעותה זכיתי להכיר כל כך הרבה אנשים שלא הייתי מגיע אליהם אחרת, ונחשפתי לרעיונות רבים שלא הייתי שומע עליהם", אומר פרופ' רכבי.

 

וכך, בציוץ אחד, נולדה ועידת Woodstock.bio.

 

 

 

האם הוא התייחס לזה ברצינות כשצייץ את זה? "בהחלט לא", מגלה פרופ' רכבי. "לא חשבתי על זה עד הסוף ולא האמנתי שאנשים יביעו עניין. זה היה רק ציוץ, שכתבתי ופרסמתי תוך כמה שניות". ולמרות זאת, תוך כמה שעות בלבד קיבל פרופ' רכבי תגובות ממדענים מכל העולם.

 

 

קולין מרפי, ביולוגית מולקולרית מאונברסיטת פרינסטון ופיאלי סנגופטה, נוירוגנטיקאי מאוניברסיטת ברנדיס במסצ'וסטס

 

 

ד"ר אנה סקופ, גנטיקאית מאוניברסיטת וויסקונסין מדיסון

 

 

חוויאר איראזוקי, מיקרוביולוג מאוניברסיטת מסצ'וסטס

 

מאות מדענים ומדעניות הביעו נכונות להשתתף בוועידה, ויומיים אחרי הציוץ המקורי הפך הרעיון למציאות.

 

 

"אחד הדברים היפים בטוויטר הוא שזה מרגיש כמו קהילה אחת גדולה וגלובלית של מדענים, שרוצים ללמוד אחד מהשני ולתמוך זה בזה. אני רוצה שגם בוועידה תהיה אווירה כזו. אני רוצה שאנשים ירגישו את האהדה והתמיכה של הקהל. סביבה כזו היא מצוינת ליצירת שיתופי פעולה", אומר פרופ' רכבי.

 

הוודסטוק של המדע

Woodstock.bio שונה מוועידות אחרות. באירוע ינאמו 75 דוברות ודוברים בהרצאות קצרצרות, שיכללו פרזנטציה של שקף אחד בלבד. סדר הדוברים בכל תחום ייקבע רנדומלית, כדי לשמור על עניין וספונטניות.

 

כל דובר יבחר את השיר שילווה אותו כשיעלה לבמה, בדומה לקטע מוסיקלי שמלווה שחקני בייסבול כשהם עולים למגרש. כשחוקר יסיים את דבריו, תוכנה תבחר באופן אקראי את השיר הבא, כך שסדר הדוברים יפתיע לא רק את הקהל, אלא גם את הנואמים עצמם. פרופ' רכבי מקווה שהדבר יתרום לאווירה חגיגית יותר, ויזכיר קצת את פסטיבל וודסטוק.

 

 

האם המשמעות של "ועידת טוויטר" היא שאנשים פרטיים, גם כאלה שאינם מדענים, יוכלו לעקוב אחר המתרחש? "אני חושב שכן", אומר פרופ' רכבי. "מדובר בוועידה מדעית, כך שהיא תהיה מקצועית, אבל כל אחד שיש לו עניין במדע יוכל לעקוב וללמוד ממנה הרבה".

 

לשאלות - אל תרימו ידיים, תצייצו

הדיונים בעקבות הנאומים יתקיימו גם הם בזירת הטוויטר. כל אחד יוכל לעקוב אחר ציוצי משתתפי הוועידה בהאשטאג הייעודי, להגיב שם וגם לשאול שאלות, שיוצגו באולם ההרצאות על מסך גדול.

 

Woodstock.bio הוא אירוע ראשון מסוגו. למרות שכל המקומות באולם שבו יתקיים האירוע כבר תפוסים, ורשימת ההמתנה ארוכה - אתם מוזמנים לעקוב אחר האירוע, שיתקיים בתאריכים 14-13 בפברואר, בטוויטר בהאשטג #PhysiologicalirrelevantConference וגם להשתתף בו. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>