פרופ' תום שינברג

"שבתי לאחר חמש שנים בחו"ל לאוניברסיטת תל-אביב"

ד"ר תום שיינברג הינו בוגר התכנית הבינתחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן באוניברסיטת תל-אביב, ובעל תואר שני ושלישי מאוניברסיטת תל-אביב בתחום הפסיכוביולוגיה. "שבתי לאוניברסיטת תל-אביב בתום שהות בת כחמש שנים במרכזי מחקר בארה"ב", הוא אומר. במהלך שהותו בחו"ל שהה תום במוסדות מכובדים כגון אוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס, ולאחר מכן ב-Poldrack Cognitive Neuroscience Lab והמרכז למחקר בהדמיה (Imaging Research Center) באוניברסיטת אוסטין שבטקסס.

 

תום זכה בפרס לדוקטורנטים מצטיינים מטעם קרן וולף, ובמלגה מטעם המכון לדימות מוחי פונקצונלי ע"ש לוי-אדרשהיים-גיטר. בשלב הפוסט-דוקטורט נהנה תום מהמעמד המכובד של עמית פולברייט, ונכון להיום הוא חבר באגודה העולמית למדעי המוח (Society for Neuroscience) ובאגודה העולמית לנוירו-כלכלה.

 

מחקריו של תום עוסקים בנושא מרתק וחדשני: הבסיס המוחי לקבלת החלטות מבוססות-ערכים. "אני בוחן כיצד ניתן לשנות את הערכים הללו ועל ידי כך להשפיע על קבלת ההחלטות של הנבדק לאורך זמן", הוא אומר. תום שואף להסתמך על ממצאיו כדי לפתח התערבויות טיפוליות חדשניות להתנהגויות מזיקות, כמו התמכרויות והרגלים תזונתיים בעייתיים, ואף לתופעות נפשיות כמו חרדה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>