אוניברסיטת תל אביב מדורגת בין 25 האוניברסיטאות הראשונות בעולם בהיצע של קורסים מקוונים

אוניברסיטת תל אביב היא המוסד האקדמי הישראלי היחיד המופיע בדירוג

16 אוקטובר 2017

הקורסים המקוונים של אוניברסיטת תל אביב זוכים להישג נוסף, עם דירוגם במקום ה-23 בעולם. מגזין הלמידה המקוונת Online Course Report השווה בין האוניברסיטאות שמציעות קורסים מקוונים ללא קרדיט אקדמי, ובחן את הקריטריונים הבאים: מספר הקורסים, היקף ומרכיבי שירותי הלמידה והתמיכה המקוונים, ואיכות מוסד האם. אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הישראלית היחידה ברשימה זו, כאשר בעשירייה הפותחת מדורגות אוניברסיטת הרווארד (במקום הראשון) MIT ,(במקום השביעי) ועוד מוסדות מן השורה הראשונה בעולם.

 

לפני כארבע שנים חלה מהפכה בעולם הלמידה. אוניברסיטאות העילית ברחבי העולם בהן הרווארד, סטנפורד וגם אוניברסיטת תל אביב, החלו להפיק קורסים אקדמיים מקוונים בהשקעה גבוהה מאוד, שמותאמים לעידן הדיגיטלי. הקורסים המקוונים של אוניברסיטת תל אביב, שמנוהלים ומופקים על ידי המרכז לחדשנות בלמידה, זכו להצלחה עולמית ניכרת בארבע השנים החולפות. עד היום למדו בקורסים כ-500 אלף לומדים מ-123 מדינות ברחבי העולם, אשר נתנו לקורסים דירוג ממוצע של 4.7 מתוך 5. מאז הקמתו, המרכז לחדשנות בלמידה חולל שינויים משמעותיים באוניברסיטה המנגישים את האקדמיה לקהלים חדשים. בין הפרויקטים ניתן למנות את מסלול הקבלה החדש המבוסס על קורסים מקוונים, ללא פסיכומטרי, ואת תכנית תיכון אקדמי מקוון הבונה מסוגלות אקדמית בקרב תלמידי תיכון.

 

ביקשנו מיובל שרייבמן, מנכ"ל המרכז, שמכיר את הקורסים לעומק ולרוחב, לשתף אותנו בתובנות ובחוויות מיוחדות מעולם החדשנות בלמידה.

 

מה היה הקורס הראשון שהפקתם?

"הקורס הראשון שהפקנו היה "צמח - מה הוא יודע?" של פרופ' דני חיימוביץ. למרבה ההפתעה, פרופ' חיימוביץ, שבא מעולם מדעי החיים, פותח את הקורס בדקה של מדיטציה. למה? כדי שהמשתתפים יוכלו להבין מה מרגיש צמח."

 

מה מיוחד בקורסים הדיגיטליים?

"קודם כל הופתענו מהכמויות הגדולות ומהגיוון של התלמידים. אנחנו עומדים על קרוב ל-500 אלף תלמידים שלמדו תכנים של אוניברסיטת תל אביב. לדוגמא, הקורס של פרופ' אשר ססר, "התהוותו של המזרח התיכון המודרני", הגיע להישגים מרגשים. אלפי סטודנטים ממדינות ערב למדו ממרצה ישראלי על ההיסטוריה של המדינות שלהם עצמם. בנוסף, נפתחו עשרות פורומים בשפה הערבית במדינות כמו: טורקיה, ירדן, מצרים ועוד. אגב, אנקודטה משעשעת היא שבין הנושאים שנידונו בפורומים היה המון עניין סביב פריט יחודי: החולצות שפרופ' ססר לובש. זה היה ממש משמח לראות שגם בעולם הדיגיטלי יש חיבור אנושי ושמתפתחת בו לעיתים דינאמיקה קבוצתית מהנה ומגבשת."

 

איזה הישג הפתיע ושימח אותך במיוחד?

"בכל הקורסים יש אפשרות לתרגם את הקורס לשפות שונות בהתנדבות. חלקים מהקורסים שלנו כבר תורגמו ל-15 שפות. הקורס של פרופ' דני חיימוביץ למשל, תורגם אפילו למקדונית. הכוח הוויראלי של הקורסים עוצמתי ויכולת ההתפשטות שלו ברחבי העולם מדהימה ומרגשת."

 

מה צפוי לנו בהמשך?

"בקרוב ייפתח קורס חדש של פרופ' ג'וני גרשוני בנושא וירוסים והדרכים לנצח אותם. בקורס מתארחים לא רק חתני פרס נובל מרחבי העולם אלא גם ישראל גוריון הפנטומימאי, ופרופ' גרשוני אפילו מנגן בו על גיטרה! את יתר ההפתעות תצטרכו לגלות בעצמכם בקורס המלא."

להרשמה לקורס (כל הקורסים הם ללא עלות) >

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>