כלים להגנת הצומח ותכשירים ידידותיים יותר עבור הסביבה

כנס "הכימיה של הפורמולציות" של מרכז אדמה באוניברסיטת תל אביב הפגיש בין התעשייה לדור הבא של המדענים

20 יולי 2022

במטרה לחשוף את הדור הבא של החוקרים והכימאים לעולם הפורמולציות המתפתח, מרכז אדמה למערכות הובלה מתקדמות לתכשירים להגנת הצומח באוניברסיטת תל אביב אירח את כנס "הכימיה של הפורמולציות" הראשון במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב יפו.

 

במסגרת הכנס, חברות מובילות בהן ADAMA, HP Indigo, HAVA ZINGBOIM, SolarEdge, Kornit digital, Liposphere, Redefine Meat ו-CannaSoul סיפרו על חשיבות הפורמולציות במגוון תעשיות – מהגנת הצומח והייטק, ועד קוסמטיקה, תזונה ועוד. יותר מ-200 סטודנטים לתארים מתקדמים ממגוון האוניברסיטאות בארץ ונציגים מחברות שונות, השתתפו בכנס ונחשפו לחשיבות ועתיד מדע הפורמולציות והרלוונטיות שלו למגוון תעשיות.

 

"פורמולציות וטכנולוגיות חדשניות משמעותן יותר כלים להגנת הצומח עבור החקלאים, ותכשירים ידידותיים יותר עבור הסביבה. הקמנו את מרכז אדמה באוניברסיטת תל אביב ללימוד וחקר של מערכות הובלה (delivery) ופורמולציה, תחום בעל חשיבות עליונה בחדשנות בתעשיות שונות, שלא היה ניתן ללמוד כמקצוע באף מוסד אקדמי בעולם, מה שהביא למחסור הולך וגדל במומחים בתחום", אמר יואב אבידור, סמנכ"ל חדשנות, מחקר, פיתוח ורישוי באדמה. "הכנס היום הוא צעד נוסף של שיתוף פעולה בין התעשייה לאקדמיה. אנו נרגשים לחלוק מהניסיון שלנו עם הסטודנטים, ומצפים לתרומתם והשתלבותם העתידיות בתחום".

 

"פורמולציות הן אבן יסוד של מחקר ופיתוח בכמעט כל תחום של התעשייה והמדע השימושי. ניתן למצוא אותן בהגנת הצומח, בפיתוח חיסונים חדשים ובחומרים מתקדמים. על אף תפקידן המרכזי, סטודנטים רבים אינם מודעים לחשיבות מדע הפורמולציות או לכלים והתהליכים הכרוכים בו. מטרת המרכז היא להעלות את המודעות בקרב סטודנטים לכימיה, מדע החומרים, ביו-טכנולוגיה ועוד על התחום החשוב הזה, ולספק להם ידע תיאורטי ופרקטי שיעזור להם להפוך למומחים של מחר", אמר פרופ' רועי אמיר ממרכז אדמה.

 

אדמה הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח המספקת פתרונות לחקלאים בכל בעולם להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים. לאדמה אחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בתעשייה של חומרים פעילים, לצד מרכזי מחקר ופיתוח, מתקני ייצור ופורמולציה מתקדמים. מרכז המו"פ הגלובלי של אדמה ממוקם בנאות חובב, שם מכסים את כל שלבי המחקר: כימיה אורגנית בסיסית, פיתוח תהליכי ייצור של חומרים פעילים, פיתוח פורמולציות ויציאה לפיילוט ייצור. מרכזי מו"פ נוספים ממוקמים באשדוד, הודו, סין וברזיל.

 

מרכז אדמה הוקם באוניברסיטת תל אביב בשנת 2020 בתמיכתה של חברת אדמה. המרכז הוקם מתוך הבנה שהיישומים הטכנולוגיים התעשייתיים של היום מחייבים הבנה עמוקה בתחום הפורמולציה. המרכז מכשיר סטודנטים לתארים מתקדמים בתיאוריה ובפרקטיקה של מדע הפורמולציות ותחומים אקדמיים רלוונטיים. מומחים מאדמה ומאוניברסיטת תל-אביב משתפים פעולה בבניית תוכנית לימודים הכוללת קורסים תיאורטיים וקורסי מעבדה מעשיים שמתמקדים בהכנה ובאיפיון פורמולציות כימיות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>