פרופ' דניאל בר-טל זכה בפרס יוקרתי

מומחה לסכסוכים: פרופ' דניאל בר-טל זכה בפרס יוקרתי בתחום הפסיכולוגיה הפוליטית

21 מאי 2012
פרופ' דניאל בר-טל זכה בפרס יוקרתי

פרופ' דניאל בר-טל מבית הספר לחינוך זכה בפרס יוקרתי מטעם החברה הבינלאומית לפסיכולוגיה פוליטית (ISPP) על תרומתו רבת השנים לתחום. הפרס יוענק לו במסגרת הכנס השנתי של החברה, שייערך בקיץ בשיקגו, ארצות-הברית.

 

ISPP הוא ארגון בינלאומי המאגד את החוקרים בתחום הפסיכולוגיה הפוליטית, תחום מחקר צעיר יחסית שהתפתח בשנות השבעים ועוסק בהיבטים הפסיכולוגיים של תהליכים, אישים והחלטות פוליטיים וחברתיים.

 

פרופ' בר-טל מתמחה בכל מה שנוגע להתנהגותן ולמאפייניהן הפסיכולוגיים של חברות המצויות בסכסוך וכן בפתרונם של הסכסוכים. חלק ניכר ממחקרו הוא תיאורטי, ועוסק באופיים של סכסוכים שאותם הוא מכנה "בלתי נשלטים". עם זאת, הוא מרבה לחקור גם את החברה הישראלית ומלמד, בין השאר, קורסים העוסקים בישראל כ"חברה בסכסוך" וביחסי יהודים וערבים במדינת ישראל.

 

מדי שנה מעניקה החברה הבינלאומית שני פרסים מרכזיים על תרומה יוצאת דופן להתפתחותה של הפסיכולוגיה הפוליטית: האחד ע"ש לאסוול והשני ע"ש סנפורד פרופ' בר-טל, אשר רק בשנה שעברה קיבל את הפרס הראשון, הופתע לגלות כי השנה מוענק לו גם הפרס השני, ע"ש סנפורד – מצב נדיר ביותר. הפרס ניתן לו על "יישום מעשי של עקרונות הפסיכולוגיה הפוליטית ויצירת ידע נגיש שמשתמשים בו אנשי מעשה ביצירת השפעה חיובית על הפוליטיקה".

 

פרופ' בר-טל חוקר את התחום מזה כשלושים שנה, בהן פרסם למעלה מעשרים ספרים ויותר ממאתיים פרסומים אקדמיים. בשנה הקרובה עתידים לצאת לאור שני ספרים נוספים: הראשון, ספר שערך יחד עם פרופ' יצחק שנל מהחוג לגיאוגרפיה וסביבת אדם, שמנתח את השפעות הכיבוש על החברה הישראלית ויתפרסם בהוצאת אוניברסיטת אוקספורד; השני מהווה סיכום של עבודתו המחקרית של פרופ' בר-טל בתחום הסכסוכים ה"בלתי נשלטים" ותהליכי שלום לפתרונם, והוא ייצא לאור בהוצאת אוניברסיטת קיימברידג'.

 

עוד יצוין, כי בשנה הבאה יתקיים הכנס הבינלאומי של החברה בהרצליה, וכיוון שהנוהל הוא שמקבל הפרס נותן הרצאה מרכזית בשנה שלאחר הזכייה, צפוי פרופ' בר-טל להרצות ב-2013, כאן בישראל.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>