פרופ' ישי בלנק יכהן כדקאן הפקולטה למשפטים

יתרום לחיזוק כוחה המקצועי והאנושי של הפקולטה

17 ינואר 2022
פרופ' ישי בלנק
פרופ' ישי בלנק

פרופ' ישי בלנק מונה לדקאן הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן. פרופ' בלנק הוא מומחה למשפט ציבורי. במרוצת השנים עסק בדיני שלטון מקומי, משפט מנהלי, ערים גלובליות, משפט ומרחב, משפט וחשיבה פוליטית, וכן בהיבטים משפטיים של חילוניות ודת. כמו כן, פרסם מחקרים בנושא מערכת החינוך הציבורית בישראל.

 

פרופ' בלנק הוא בוגר תואר ראשון בפילוסופיה ובמשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני ושלישי מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד. את התמחותו כעורך דין עשה בבית המשפט העליון אצל כב' הנשיא (בדימוס) פרופ' אהרן ברק.

 

לאוניברסיטת תל אביב הצטרף כחבר סגל בשנת 2002, וכן שימש כפרופסור אורח בשורה של אוניברסיטאות מובילות, בהן אוניברסיטת הרווארד, קורנל, טורונטו, בראון והמבורג. פרופסור בלנק כיהן במגוון תפקידים ניהוליים ואקדמיים בפקולטה לרבות כסגן דקאן הפקולטה (לעניינים אקדמיים), כיו"ר ועדת תלמידי מחקר, כמנהל מרכז-על צגלה למחקר בינתחומי של המשפט וכעורך של כתבי העת היוקרתיים "עיוני משפט" ו-Theoretical Inquiries in Law. בשנים האחרונות שימש בתפקיד יו"ר העמותה למשפט ציבורי בישראל. הוא מרצה מצטיין שזכה בפרס הרקטור להצטיינות בהוראה, ומחקריו ראו אור במגוון עיתונים יוקרתיים בעולם המשפט.

 

"כמי שהחל את דרכו כסטודנט בפקולטה, אני נרגש ונכנס בחרדת קודש לתפקיד דקאן הפקולטה למשפטים, שהיא לבטח הטובה ביותר בישראל ואחת מהטובות בעולם", אומר פרופ' בלנק. "הפקולטה היא בית עבורי בשני העשורים האחרונים ובכוונתי לתרום לחיזוק כוחה המקצועי והאנושי בכל הדרגים. אעשה הכל כדי לשמר ולשפר את המצוינות המחקרית והפדגוגית של הפקולטה, להעשיר את המגוון האנושי והחברתי של כלל קהילת הפקולטה ולחזק את תרומתה לחברה בישראל. אני רואה חשיבות גדולה בהידוק הקשרים של הפקולטה עם הקהילה המשפטית – שופטים, עורכי-דין, וארגוני החברה האזרחית – במטרה לקדם את המשפט הישראלי ולהגן באופן נחרץ על שלטון החוק. הפקולטה היא בית הגידול של רבים וחשובים בעולם המשפט הישראלי והגלובלי ומטרתי היא לשמור עליה ככזו ולהעצימה".

 

פרופ' בלנק יחליף את פרופ' שרון חנס, שכיהן בתפקיד משנת 2017.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>