טקס המלגות הראשון על שם ברונו לנדסברג

המלגות הוענקו לשתי דוקטורנטיות מבית הספר להיסטוריה: אלה אטקין ודרור שרון

04 אוגוסט 2021

טקס המלגות הראשון על שם ברונו לנדסברג, מייסד ויו"ר תשלובת סנו, נערך באוניברסיטת תל אביב בשיתוף בית הספר להיסטוריה ע"ש צבי יעבץ בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין וארגון הבוגרות הבוגרים של האוניברסיטה.

 

בטקס השתתפו נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת, דקאנית הפקולטה פרופסור רחל גלי צינמון, ראשת בית הספר פרופסור מירי שפר-מוסנזון ומשפחת לנדסברג. המלגות הוענקו לשתי דוקטורנטיות מבית הספר להיסטוריה: אלה אטקין ודרור שרון. בטקס הרצה חתן פרס ישראל פרופ' עירד מלכין מהחוג להיסטוריה כללית בנושא "המענה האתונאי: איך שומרים על הדמוקרטיה?"

 

משפחת לנדסברג מנציחה את התעשיין הנודע ואבי המשפחה בקרן מלגות לדוקטורנטים בבית הספר להיסטוריה לאור העניין הרב-דורי של המשפחה בהיסטוריה. במסגרת קרן המלגות, המלגות יוענקו לדוקטורנטיות ודוקטורנטים שחוקרים את ההיסטוריה של העולם המודרני ואתגריו השונים.

 

פרופ' שפר-מוסנזון עמדה על חשיבות הקרן לאור שבריריותו ומורכבותו של העולם המודרני. לצד ידע, רוח הומניטרית, עושר ויכולות טכנולוגיות, הגיעו גם הגירה ופליטות, משטרים אלימים, תחושות ניכור וקיטוב, עוני ורעב, ומשברים חברתיים, פוליטיים, כלכליים ואקלימיים. הואיל והעולם המודרני לא נוצר יש מאין, ובחירות מודעות ובלתי מודעות הביאו אותנו עד הלום, המחקר על ההיסטוריה של העולם המודרני ואתגריו יאפשר לנו להעמיק את הבנת העבר, להסביר טוב יותר את ההווה ואולי גם לקבל החלטות מושכלות לגבי העתיד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>