אוניברסיטת תל-אביב מהדקת את קשריה האקדמיים עם האוניברסיטאות המובילות בסין

שיתוף פעולה רחב שהולך ונרקם בין אוניברסיטת תל-אביב לבין אוניברסיטת העלית של סין, צ'ינגחואה, מעמיד את האוניברסיטה בחזית שיתופי הפעולה האקדמיים עם סין

06 מאי 2013

אוניברסיטת תל-אביב מחזקת את קשריה עם האוניברסיטאות המובילות בסין. בשנת 2012 הגיעו לאוניברסיטה כ-200 סטודנטים ואנשי סגל מסין שלמדו באוניברסיטה בתכניות שונות.

 

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, מסר כי בשנה האחרונה הולך ונרקם שיתוף פעולה רחב בין האוניברסיטה לבין אוניברסיטת העלית של סין, צ'ינגחואה ((Tsinguah. שתי משלחות גדולות מאוניברסיטה זו, הנחשבת לאחת האוניברסיטאות הטובות והמובילות בסין בתחומי המדע והטכנולוגיה, שוהות עתה במסגרת ביקור של שבועיים באוניברסיטת תל-אביב. ביקורים אלה הם חלק משיתוף פעולה רחב בשורה של תחומים שהולך ונרקם בין האוניברסיטה הסינית, שמושבה בבייג'ינג, לבין אוניברסיטת תל-אביב, ואשר מעמיד אותה בחזית שיתופי הפעולה האקדמיים עם סין.

 

ביקור המשלחות הנוכחי מגיע בהמשך לשני ביקורים שקיימו נשיא אוניברסיטת תל- אביב, פרופ' יוסף קלפטר, וסגן הנשיא, פרופ' רענן ריין בסין, במחצית השנייה של 2012.לדברי פרופ'קלפטר, שיתוף הפעולה כולל מחקרים משותפים, חילופי חוקרים וחילופי סטודנטים, כאשר שלושת הצירים המרכזיים של שיתוף הפעולה הם בתחומי הננו-טכנולוגיה והננו-מכאניקה, מדעי החיים ומנהל עסקים.

 

ננו טכנולוגיה ומדעי החיים

אחת המשלחות, הכוללת פרופסורים וחוקרים בכירים, דוקטורנטים וכן תלמידי תואר ראשון מתכנית המצטיינים של האוניברסיטה הסינית, השתתפה בסדנה מחקרית משותפת בתחום הננו-טכנולוגיה בהובלתו של פרופ' מיכאל אורבך מהפקולטה למדעים מדויקים. הסדנא כללה יום עיון, הרצאות, סיורים במעבדות, פגישה עם העמיתים הישראליים וכן הכנת ביקורם של סטודנטים סיניים נוספים בתקופת הקיץ. פרופ' אורבך עצמו כבר שהה בסין לתקופת מחקר, החל שם בשיתופי פעולה עם חוקרים מקומיים ובקרוב יחזור לסין לשהות מחקרית נוספת.

 

המשלחת השנייה מסין מבקרת השבוע בביה"ס למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב. היא נפגשה עם דקאן הפקולטה למדעי החיים, פרופ' משה מברך ועם סגל המחלקה לביוכימיה. בחודשי הקיץ צפויים להגיע סטודנטים סינים להשתלמות במעבדות של הפקולטה למדעי החיים.

 

ביקור המשלחות נועד להכין את הביקור שיקיימו בקרוב נשיא אוניברסיטת תל-אביב וסגנו בביג'ינג, ובמהלכו ייעשה מהלך לשדרוג נוסף של הקשר בין האוניברסיטאות ויציאה במיזם חדש.

 

יזמות ישראלית, חברה ורוח

ביקורים אלה מצטרפים לביקורה בחודש אפריל של משלחת בת ארבעים וחמישה משתתפים בראשות דקאן הפקולטה לניהול של צ'ינגחואה. המשלחת, שכללה חברי סגל ומנהלים בכירים, השתתפה בתכנית לימודים מרוכזת בת שישה ימים המתקיימת בפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי ואשר מיועדת למנהלים מכל העולם המבקשים ללמוד את המודל הישראלי ליזמות וחדשנות.

 

נוסף על משלחות אלה, וכחלק מהמהלך הרחב של האוניברסיטה להעמקת שיתוף הפעולה האקדמי עם סין, מגיעה בימים אלה לארץ משלחת מאוניברסיטת הונג-קונג למדעים וטכנולוגיה, שהיא המובילה בתחומה בהונג-קונג, וכן מתקיימת סדנה משותפת עם חוקרים מאוניברסיטת רנמין בסין (Renmin), שמגיעים יחד עם סגן הנשיא שלהם במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה בתחומי מדעי החברה והרוח.

 

סין היא ההווה

"סין היא כבר מזמן לא העתיד", מסכם פרופ' יוסף קלפטר, "סין היא ההווה. יש התפתחות מואצת במערכת האוניברסיטאית הסינית ובמוסדות המחקר בפרט, ואנחנו רואים שבראש תכניות המחקר, שאיתן אנו משתפים פעולה, עומדים אנשי סגל שקיבלו את הכשרתם במיטב האוניברסיטאות בארצות הברית ובאירופה. לנוכח ההחלטה האסטרטגית של האוניברסיטה לחזק את נוכחותה הבינלאומית גם במזרח אסיה, ברור שסין היא יעד מועדף מבחינתנו. אנחנו מחפשים את המוסדות הטובים ביותר ואין ספק שצ'ינגחואה היא בין המובילים שבהם".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>