הדקאנט להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות יכול לעזור לך בדרכים שלא חשבת

יכול להיות שעוד לא הכרת את המשרד שיכול לשדרג לך את חוויית החיים הסטודנטיאליים? זה הזמן להכיר את הגוף שיכול לטפל לך בבעיות ולפנות את הראש ללימודים

13 נובמבר 2022

התחלת ללמוד ועוד לא יודע.ת מה זה דקאנט?

תנו לנו לאמל"ק לכם.ן: התפקיד של הדקאנט להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב הוא לספק תמיכה לאורך כל תקופת הלימודים בתחומים רבים, כדי להפוך את החוויה הסטודנטיאלית לכמה שיותר חיובית ונטולת קשיים. רשימה חלקית ביותר של מה שהם יכולים לעשות בשבילך: תמיכה אקדמית וחברתית, סיוע לקבוצות מיוחדות/צרכים מיוחדים, ייעוץ ואבחון, סיוע באתגרים כלכליים ואישיים, טיפול פסיכולוגי, ייעוץ לימודי ותעסוקתי וגיבוש נתיב קריירה. למה הרשימה חלקית? כי לאחרונה הרחיב הדקאנט את תחומי פעילותו ואף שינה את שמו לדקאנט להצלחת סטודנטים וסטודנטיות. הדקאנית פרופ' דרורית נוימן, מספרת על התהליך שעובר בימים אלו הגוף שהיא עומדת בראשו:

 

פרופ' נוימן, מה משתנה אצלכם?

"אם עד עכשיו הסטודנטים והסטודנטיות הגיעו אלינו, אנחנו מתכננות להרחיב את הפעילות המוכרת של הדקאנט ולהגיע אל הסטודנטים.ות בפקולטות שלהם.ן. למשל, יתוגבר מערך הייעוץ החינוכי בפקולטות, שהוא הקו הראשון שאליו מגיעים סטודנטים שחווים קשיים, לבטים או מצוקות. בנוסף, נגביר את נפח הפעילויות שפונות לכלל הסטודנטים בקמפוס, בהן סדנאות ייחודיות לטיפול בחרדה ושיפור יכולות למידה. לאור הצלחת מועדוני הקריירה הממוקדים שפתחנו בפקולטה למדעי החיים ולמדעי החברה, השנה נשיק מועדוני קריירה ממוקדים לפקולטות נוספות".

 

"עוד תחום שחשוב לנו מאוד הוא הגברת תחושת השייכות של הסטודנטים.ות בקמפוס. לדוגמא, התחלנו פיילוט לקידום אוכלוסיית סטודנטים שהם דור ראשון להשכלה אקדמית, שהושק בימים אלה במספר יחידות, בשיתוף עם הנציבות למגוון ושוויון".

 

איזה אימפקט את היית רוצה לייצר על חוויית הלמידה והחיים הסטודנטיאליים בקמפוס?

"סטודנטים וסטודנטיות מגיעים אלינו פעמים רבות עם קשיים או בזמן משבר. מתן יחס אישי ואכפתי יגביר את ההרגשה שלהם שאפשר למצוא באוניברסיטה בית תומך, שמעניק מענה מקצועי במגוון נושאים, מתי שהכי צריכים אותו. זו ההזדמנות שלנו לסייע למקסם את ההישגים ולמצות בצורה מקסימלית את הפוטנציאל של כל סטודנט וסטודנטית בזמן הלימודים ועד לפיתוח של קריירה מצליחה לאחר התואר".

 

ממה נבע הצורך לשנות את שם הדקאנט?

"ראשית, השם החדש פונה לכל המגדרים, וזה משהו שהיה חשוב לנו להדגיש. ושנית, הוספנו את המילה "הצלחה", וזאת באמת מטרת העל שלנו - להפוך את הדקאנט להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות לגוף שמעניק מעטפת של שירותים, תמיכה והעצמה למינוף הצלחה בלימודים והכשרה לקריירה מצליחה. וכמו שאמרה לי אחת הסטודנטיות כששמעה על השינוי: 'איזה יופי, הגיע הזמן, זה משדר משהו כל כך נכון, שלאוניברסיטה באמת איכפת שנצליח'".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>