גאווה לאומית: דן להב מאוניברסיטת תל אביב מונה לתפקיד המנהל המקצועי של אליפות הדיבייט העולמית לאוניברסיטאות

ברזומה העשיר של דן מעל 100 תארים בעולם הדיבייט

04 יולי 2021
אליפות העולם בסיאול 2018 (צילום: Seoul open)

הסטודנט דן להב מאוניברסיטת תל אביב נבחר לאחרונה לשמש כמנהל המקצועי של התחרות ובכך יהפוך לישראלי הראשון שזוכה לכבוד זה – זאת על בסיס הישגיו הרבים בעולם הדיבייט, מעל 100 במספר: בין היתר, להב הוא אלוף אירופה בדיבייט לאוניברסיטאות לשנת 2016 והדובר המצטיין של אליפויות באוקספורד ובקיימברידג'. ב-2018 הוא אף זכה להיות הסטודנט היחיד אי פעם בתולדות אליפות העולם שעוטר בכותרת הדובר המצטיין וששפת האם שלו איננו אנגלית.

 

אליפות הדיבייט העולמית לאוניברסיטאות היא מוסד יוקרתי ותיק, המתקיים מאז 1981. בין בוגריה ניתן למצוא את הסופרת סאלי רוני ("אנשים נורמליים"), את היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן ואת הסנאטור טד קרוז. השנה, תארח את התחרות המקוונת העיר גויאנג שבדרום קוריאה, וישתתפו בה למעלה מאלף סטודנטים וסטודנטיות, המייצגים כ-250 אוניברסיטאות ו-45 מדינות. התחרות תיפתח ביום ג' הקרוב (6.7) ובשל מגבלות הקורונה היא תתקיים בצורה מקוונת.

 

להב מספר בהתרגשות: "זו זכות גדולה עבורי להוביל את התחרות שהפכה לשם דבר בתחומה. אני מקווה שהנוכחות שלי כישראלי וכאיש אוניברסיטת תל אביב בעמדה כזו, תקדם את התחום בארץ ותיתן השראה לסטודנטים ולתלמידים להצטרף לסיפור שלנו – הסיפור של תרבות "הוויכוח", טעינת טענות והנמקתן בצורה סדורה ובהירה ובעיקר משכנעת. ניסיון העבר מראה כי בוגרי מועדוני דיבייט בארץ ובעולם מתמקמים בעמדות בכירות במשק ובעולם הפוליטי, ומקדמים בתפקידיהם ויכוח ענייני, מכובד והולם".

 

להב הוא תלמיד מחקר לתואר שני בביואינפורמטיקה, בהנחייתם של פרופ' נועם שומרון ופרופ' יהונתן ברנט, ואף משלב את כישוריו המדעיים והמחקריים ואת אהבתו לדיבייט: בשנים האחרונות, פיתחו מעבדות המחקר של חברת IBM רובוט המסוגל לנהל דיבייט עם בני אדם, ולהב לקח חלק בפיתוח.

 

הנבחרת הישראלית תיוצג בתחרות על ידי כ-30 סטודנטים משבע אוניברסיטאות – אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה הפתוחה, וכן המרכז הבינתחומי הרצליה. את הנבחרת יוביל המאמן תום מנור.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>