איך ייראו נשות ואנשי החינוך של הילדים שלנו?

זה הזמן לצאת למסע שבו ההוראה חוצה את גבולות הכיתה, ולשלב תואר בחינוך עם מקצוע לימודים נוסף

16 אפריל 2024
הצלצול הזה הוא בשבילך

במטרה לתת מענה למחסור במורים ובמורות בישראל, החל משנת הלימודים תשפ"ה, יוכלו סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון או שני לשלב גם לימודים לתעודת הוראה ללא עלות.

העתיד, כך מקובל לחשוב, הוא הלא נודע הגדול ביותר. אצלנו באוניברסיטת תל אביב, דווקא לאתגרים כאלו אנחנו נמשכים, כמו שתוכלו לראות בסלוגן שמופיע מתחת ללוגו שלנו. דווקא בגלל זה, אנחנו ממליצים היום למתעניינות ולמתעניינים בתואר ראשון מדעי או טכנולוגי (למשל מדעי החיים, מדעים מדויקים והנדסה), לשלב תואר בחינוך במתכונת דו-חוגית בלימודים שלהם.

 

למה דווקא חינוך? שאלנו את ראש התוכנית, דר' ריקרדו טרש:

"במקום העבודה של היום, לא מספיק להיות מקצועי ומיומן בתחום שלך. צריך לדעת לתקשר עם אחרים, להעביר את הרעיונות שלך וגם להניע צוותים. בעיניי, מנהל או מנהלת אחראיים על הפיתוח האישי והמקצועי של העובדים שלהם, ובזה הם דומים מאוד לאנשי חינוך. תאוריות חינוכיות יעזרו לך להבין איך אנשים לומדים, איך אפשר להניע אחרים להישגים ואיך אנחנו יכולים להמשיך ללמוד בעצמנו, מה שנדרש בעצם מכל העובדים היום".

 

בוגרות התוכנית שלנו מספרות:

שחר דונקלמן

מה למדת?

"עשיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך, ותואר שני בלקויות למידה עם עבודת גמר. בנוסף, למדתי תעודת הוראה בחינוך מיוחד, הכל באוניברסיטת תל אביב".

 

מה את עושה?

"אני מנהלת את מחלקת ההדרכה ב'כנפיים של קרמבו' - תנועת נוער לצעירים עם ובלי מוגבלויות, שכיום מונה למעלה מ-90 סניפים ברחבי הארץ. מחלקת ההדרכה מתווה את הקו החינוכי והערכי בתנועה, מכשירה ומפתחת את תהליכי ההדרכה בשטח". 

 

מהו ה-BENEFIT העיקרי מלימודי החינוך?

"מאז שהייתי ילדה זה היה אחד מהכיוונים שחשבתי עליהם. אהבתי מאוד להסביר וללמד, בצבא עסקתי גם בהדרכה ובהוראה, ולכן ההחלטה מה ללמוד הייתה די פשוטה. התארים בחינוך אפשרו לי לפגוש תיאוריות וגישות חינוכיות שונות, דרך למידה עליהן אבל גם דרך מפגשים בשטח עם נשות ואנשי חינוך שונים ומסגרות חינוכיות שונות".

 

מה לדעתך הדבר הכי חשוב שהתואר בחינוך תרם לך?

"ההבנה שההשפעה של החינוך הבלתי פורמלי היא מאוד רחבה. בני ובנות הנוער שמשתתפים בפעילות הם חלק ממעגלי ההשפעה: הם לוקחים ולוקחות את הערכים לחיי היום-יום ומשפיעים על המשפחה שלהם, על חברים וחברות בכיתה ועל הקהילה שלהם. בנוסף, החינוך הבלתי פורמלי מאפשר לנו כנשות חינוך לייצר לבנות הנוער התנסויות משמעותיות בהן הן מובילות, בוחרות, יוצרות ומשפיעות על איך תראה הפעילות והסניף שלהן. אני הגעתי ללימודים עם סקרנות ונטייה לתחום והלימודים עזרו לי לעצב את הגישה שלי, לקבל כלים פרקטיים לעבודה החינוכית ולקבל השראה להמשך הדרך". 

 

נועה גולני

מה למדת?

"למדתי תואר ראשון דו-חוגי בחינוך ובלימודי עבודה, תואר שני בייעוץ חינוכי (במסלול מחקרי עם תזה), ותעודת הוראה בחינוך מיוחד- כולם באוניברסיטת תל אביב".

 

מה את עושה?

"כיום אני עובדת כיועצת חינוכית בבית ספר יסודי בתל אביב". 

 

מהו ה-BENEFIT העיקרי מלימודי החינוך?

"מדובר בתחום מאוד רחב, שאפשר לקחת אותו לכל מיני כיוונים. התואר הראשון בחינוך הוא דו-חוגי, כך שאפשר לשלב אותו עם תחום נוסף שמעניין אותך. התואר בחינוך פותח אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות במשרד החינוך, בחינוך הבלתי פורמלי, במחקר ועוד. בנוסף, אני חושבת שברמה הערכית, העמקת הידע בתחום החינוך חשובה לנו כדי ליצור חברה טובה יותר, סבלנית ואמפתית יותר". 

 

מה לדעתך הדבר הכי חשוב שהתואר בחינוך תרם לך?

"אני חושבת שהתואר אפשר לי להגיע לשטח עם ידע רחב ומעמיק בתחום החינוך, הן בפן העיוני והמחקרי והן בפן המעשי. התואר הראשון היווה תשתית טובה ורחבה לתחום החינוך - נחשפנו למחקרים רבים, לתאוריות ולגישות שונות בתחום החינוך וגם חווינו התנסות בשטח. במהלך התואר השני, העמקתי את הידע בתחום הספציפי שבו אני עוסקת כיום - ייעוץ חינוכי. הכלים שרכשתי בהתנסות ובקורסים המעשיים משמשים אותי כיום בעבודה היום יומית שלי".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>