אוניברסיטת תל אביב נבחרה להקים מרכז יזמות ארצי חדשני

מטרת המרכז לקדם ולממש את רוח היזמות בקרב קהילת הקמפוס במגוון רחב של פעילויות

11 נובמבר 2018
יזמות באוניברסיטת תל אביב - להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי

כפי שמצופה מאוניברסיטה שחרטה על דגלה מרדף בעקבות הלא נודע, ושואפת תמיד אל הפיתוחים, ההמצאות והידע שטרם התגלה, אין ספק שיזמות היא חלק בלתי נפרד מהתרבות ומהעשייה של אוניברסיטת תל אביב. רק לאחרונה דורגה האוניברסיטה במקום ה-8 בעולם במספר הבוגרים שגייסו הון לסטארטאפים שהקימו. פעילויות יזמיות רבות מתקיימות דרך קבע בתחומי הניהול, ההנדסה, מדעי המוח ועוד, לצד עשייה בדקאנט הסטודנטים, בטאו אונליין ובטאו ונצ'רס, קרן ההשקעות ביזמות של האוניברסיטה.

 

תחום היזמות עולה כעת מדרגה נוספת עם זכייתה של אוניברסיטת תל אביב במכרז להקמת מרכז ליזמות וחדשנות. מתוך 13 הצעות שהוגשו לקול הקורא שפרסמה הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב), זכתה ההצעה המשותפת של אוניברסיטת תל אביב ושנקר במקום השני ובמימון של 15 מיליון ש"ח למשך ארבע שנים. הזכייה תאפשר להקים מרכז יזמות מוביל ברמה עולמית.

 

"סקרנות, עקשנות ושאיפה לגלות דברים חדשים הינם בדנ"א של כל קהילת האוניברסיטה ובראשם החוקרים שלנו, הנמצאים במרדף מתמיד בעקבות הלא נודע. תכונות אלה מאפיינות את הסטודנטיות והסטודנטים שלנו. מרכז היזמות ישאף להצית אצל רבים מהם את זיק היזמות ואת השאיפה להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. אנחנו נרגשים לקראת המסע המרתק שבו בוגרות ובוגרים רבים שלנו יתרמו לחברה ולכלכלה טובים יותר, חזקים יותר ושוויוניים יותר בעשייה שתהיה לה גם השפעה על העולם." אמרו נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסי קלפטר, הרקטור פרופ' ירון עוז והמנכ"ל גדי פרנק.

 

יצר היזמות פועם בכולנו

מרכז היזמות והחדשנות ייקח את האוניברסיטה לצעד הבא: הסטודנטיות והסטודנטים יהפכו למוקד העשייה. בהודעה לקהילת האוניברסיטה מטעם נשיא האוניברסיטה, הרקטור והמנכ"ל נאמר, "אנחנו מתכוונים לחשוף את כולם לעולם היזמות, בשאיפה שחלק גדול מהסטודנטים ומהסטודנטיות ירצה לקחת חלק פעיל ביזמות: החל בהשתתפות בקורסים ובסדנאות ועד לעשייה פעילה. נציע לחברי הסגל סדנאות להיכרות עם עולם וכלי היזמות. חלק מהקורסים יקנו נקודות זכות שאותן ניתן יהיה לצבור כקורסי בחירה, או כמקבצים בתכניות לימוד המאפשרות זאת. קורסים מקוונים ישתלבו במערך הזה, והם יאפשרו לנו להגיע גם לתלמידי תיכון וגם לקהל רחב. בעשייה היזמית נפעל להשיג יותר גיוון וייצוג של נשים, ערבים, חרדים וגם תושבי הפריפריה."

 

המרכז ייצור סביבה יזמית אשר:

תחבר את כל התחומים האקדמיים (ובהם גם עולם העיצוב ששנקר מביאה) ותעודד פעילויות חוצות פקולטות.

תקדם יזמות עסקית ויזמות חברתית, ותסייע להקמת סטארטאפים וארגונים חדשים, לצד קידום יזמות פנים ארגונית בקמפוס.

תשלב בוגרים יזמים שישמשו כמנטורים, חברי סגל שישמשו כיועצים, יחד עם חברות וארגונים שיעלו צרכים מהשטח המחפשים פתרונות.

 

ארבעה קווים במטרו של היזמות - באיזה קו תרצו לנסוע?

מודל הפעולה של המרכז מוצג כרשת של מטרו עם ארבעה קווים, שכל סטודנטית וסטודנט יחליטו להיכן הם רוצים להגיע ובאילו תחנות לעבור:

קו עסקי

קו חברתי

קו עיצובי-יצירתי

קו בסיס

 

 

ההצעה הזוכה של אוניברסיטת תל אביב הינה פרי של שיתוף פעולה עם גורמים רבים בקמפוס ובהם הפקולטה לניהול ע"ש קולר, מדור מעורבות חברתית בדקאנט, אגודת הסטודנטים, טאו אונליין, ארגון הבוגרים, רמות, טאו ונצ'רס, בית הספר סגול למדעי המוח ועוד. הכנת ההצעה לוותה בעצותיהם הטובות של רבים, בהם פרופ' מנדלוביץ, סגן דקאן הפקולטה להנדסה, פרופ' משה צבירן דקאן הפקולטה לניהול, ופרופ' יואב הניס סגן הנשיא למו"פ. נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר הובילה את שיתוף הפעולה איתם, יחד עם תמי ורשבסקי, מנהלת מרכז היזמות של שנקר. את הכנת ההצעה ריכז אהוד אור, סמנכ"ל לתכנון אסטרטגי ולשיווק, שישמש גם כאיש הקשר בין האוניברסיטה והמרכז.

 

את המרכז יובילו פרופ' יובל אבנשטיין מביה"ס לכימיה שיהיה הראש האקדמי, ויאיר סאקוב שינהל את המרכז. יאיר מגיע לאוניברסיטה עם ניסיון עשיר של 25 שנה בתפקידי ניהול בכירים בהייטק, בעמותות, בייזום וניהול של קרן הון סיכון ופעילות התנדבותית רבת שנים במגזר החברתי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>