ד"ר גיא ארליך זוכה פרס בהט לספרות לשנת 2022

הפרס הוענק לו על ספרו "המקומות הריקים של יהודית הנדל"

12 ספטמבר 2022
ד"ר גיא ארליך
ד"ר גיא ארליך

פרס בהט לספרות לשנת 2022 בקטגוריית הספר העיוני המקורי הטוב לשנת תשפ״ב, הוענק לד"ר גיא ארליך, מהחוג לספרות בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין. הפרס הוענק לו על ספרו "המקומות הריקים של יהודית הנדל" שנכתב בכתב יד ונבחר על ידי ועדת הפרס כמקורי והאיכותי ביותר בתחרות.

 

הספר "המקומות הריקים של יהודית הנדל" הוא מונוגרפיה מקיפה על הסופרת יהודית הנדל (2014-1921), זוכת פרס ישראל לספרות (2003), המבקש למקם את הנדל מחדש בתוך הקאנון הספרותי - ה"גברי" וה"נשי" כאחד - ובתוך כך להציע קריאות חדשות ביצירותיה. אחד החידושים במחקר הנוכחי נובע מהעבודה עם חומרים מעיזבונה הספרותי של הנדל, שטרם נעשה בהם שימוש מחקרי בעבר. כמו כן, מכלול יצירתה וכתב היד לספר מבוסס על עבודת הדוקטורט של ד"ר ארליך, שאותו כתב בבית הספר למדעי היהדות בהנחיית פרופ' מיכאל גלוזמן מהחוג לספרות.

 

פרס בהט שהוענק לד"ר ארליך הינו פרס ספרותי מכובד המוענק מידי שנה מטעם הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה והקרן ע"ש פרופ' יעקב בהט (החל משנת 1998) לכתבי-יד עיוניים איכותיים, מקוריים בשפה העברית הנגישים לציבור הרחב ושטרם פורסמו בבות אחרות.

 

"לא העזתי לקוות שכתב היד שהגשתי, 'המקומות הריקים של יהודית הנדל', המבוסס על עבודת הדוקטורט שלי יזכה בפרס בהט. זהו ללא ספק אחד הרגעים המאושרים ביותר בחיי. אני מלא רגשות תודה לכל מי שעזר לספר הזה להתהוות, ובראש ובראשונה לפרופ' גלוזמן ולשוקי מאירוביץ, בנה של הנדל, וכמובן לוועדת הפרס שמצאה את הספר שלי ראוי לזכייה. אני בעיקר שמח גם על ההזדמנות להחזיר את יצירת הנדל - מהסופרות הבולטות והחשובות בספרות הישראלית - לתודעה של הקוראות והקוראים העכשוויים", אמר בהתרגשות ד"ר גיא ארליך.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>