"ריקוד חסידי", סרט הקיץ של בר כהן, בשורטליסט לפרסי ה-BAFTA סטודנטים

לשורטליסט התקבלו 20 סרטים בקטגוריית הדרמה, שמתוכם ייבחרו שלושה סרטים שיתחרו על הפרס היוקרתי

13 מאי 2021

הסרט "ריקוד חסידי" של בר כהן, סטודנטית בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, התקבל לשורטליסט של פרסי הבאפט"ה לסטודנטים - BAFTA. תחרות הסטודנטים מנוהלת על ידי סניף הבאפט"ה בלוס אנג'לס, והשנה הגישו מועמדות מעל 650 סרטים מ-34 בתי ספר מרחבי העולם. לשורטליסט התקבלו 20 סרטים בקטגוריית הדרמה, שמתוכם ייבחרו שלושה סרטים שיתחרו על הפרס היוקרתי.

 

"ריקוד חסידי" כבר השתתף בשלל פסטיבלים בארץ ובעולם, בהם פסטיבל אספן היוקרתי לסרטים קצרים, פסטיבל הסטודנטים ופסטיבל הקולנוע הגאה.

 

״ריקוד חסידי״ (22 דקות) הוא סרט סוף שנה ב׳ של בר כהן במסגרת לימודיה בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה. את הסרט ליוותה מיה דרייפוס במסגרת חונכות הבימוי של סרטי קיץ. הסרט הוא מלודרמה משפחתית בהשראת סיפורה של כהן כאישה טרנסג'נדרית וחוזרת בשאלה, ועוסק בסיפורה של איה, בחורה טרנסג'נדרית שמגיעה ללא הזמנה לבית משפחתה הדתית בערב השבת חתן וכלה של אחותה. איה נעה בין שני צרכים אנושיים בסיסיים - הצורך להשתייך למשפחה והצורך לשמור על האני האותנטי שלה. כך או כך, היא מבינה שאו היא או משפחתה ישלמו מחיר כבד.

 

בר נולדה ב-1994 בבני ברק והחלה את לימודי הקולנוע שלה בתיכון "בן צבי" בקריית אונו. סרט הגמר שלה "בנעליה" זכה בפסטיבל חיפה ב-2012 בקטגוריית סרטי גמר תיכון. היא החלה את לימודיה בבית הספר לקולנוע ב-2017, ו"ריקוד חסידי" הוא סרטה הראשון במסגרת התואר. כיום היא תלמידת שנה ד׳ בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש ועובדת על סרט הגמר שלה, "בין לבין", שזכה במענק תמיכה מקרן "גשר".

 

הסרט הופק בתמיכת קרן בלבטניק של בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>