סטודנטיות וסטודנטים לרפואה הפיקו כתב עת מקצועי חדש

המגזין מתפרסם במהדורה דיגיטלית ומודפסת וכבר זכה לצפיות בכל העולם

20 ינואר 2022

סטודנטיות וסטודנטים מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר שמו להם למטרה להקים כתב עת ראשון מסוגו, שכתוב וערוך מתחילתו ועד לסופו על ידי סטודנטים לרפואה מאוניברסיטאות שונות בארץ. העיתון, ששמו JIMS (Journal of Israeli Medicine Students), יוצא לאור בשפה האנגלית, במהדורה דיגיטלית ובמהדורה מודפסת ומופיע בהפקה גרפית מושקעת וברמה מקצועית ותוכנית גבוהה.

 

ביקורת בלתי פורמלית אובייקטיבית לפרסומים עתידיים

אחד מהערכים החשובים ביותר במחקר אקדמי הוא ביקורת עמיתים, שמטרתה סינון,  שיפור וחידוד התכנים שמתפרסמים לקהילה המדעית ולציבור כולו. לשם כך, קיימים אלפי כתבי עת מקצועיים הנחלקים לתחומים שונים, שבהם נשפטים המאמרים העתידים לראות אור. אולם עד היום, לא היה בנמצא כתב עת שעריכתו והפקתו מתבססות על כוח אדם סטודנטיאלי.

 

אולם בשונה מכתבי עת אחרים, JIMS איננו מתיימר להיות שפיט, אלא להוות מעין "מהדורה מוקדמת" עבור מחקרים שעתידים להתפרסם. בכך, אומרים במערכת העיתון, הסטודנטים וגם המנחים האקדמיים והקליניים שלהם מרוויחים פעמיים: הם זוכים הן לביקורת בלתי פורמלית וחפה מאינטרסים לגבי פרסומיהם העתידיים, וכן הם מצויים במרכז הבמה ותשומת הלב.

 

"היוזמה נולדה לפני כשנה, בעיצומו של הסגר הראשון", מספר גיא מלמד עורך העיתון. "העולם התמודד ועודנו מתמודד עם מבול של מידע, חלקו שגוי או מסולף, ומכאן הגיע הצורך העז שלנו בהפגנת מעורבות אקטיבית, מתוך הבנה כי לידע שלנו כסטודנטים יש ערך רב".

 

התגייסו לאחוז בעט

לפי הנתונים שנאספו, עולה כי לגיליון הראשון של העיתון, שראה אור לפני מספר שבועות, נרשמה כבר חשיפה רחבה לא רק בישראל אלא גם בארה"ב ובאירופה. חברות וחברי המערכת מקווים כי הקמת העיתון תתרום בצורה משמעותית לגיבוש קהילת הסטודנטים לרפואה בישראל, תסייע ביצירת קשרים בינלאומיים ותאפשר לסטודנטים רבים להשמיע את קולם המקצועי מבלי להתפשר על הסטנדרטים הראויים.

 

"פרויקטים מסוג זה קיימים באוניברסיטאות הטובות בעולם ואנו שמחים וגאים להוציא לפועל פרויקט שכזה גם בארץ. אוניברסיטת תל אביב מהווה כוח מוביל בייסוד העיתון ובהפקתו, שכן כל חברי המערכת הם סטודנטים בפקולטה לרפואה. חשוב לציין כי העיתון נתמך הן ברמה הערכית הן ברמה הכספית על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל, המועצה לרפואה מדעית ופורום דקאני הפקולטות לרפואה בראשות פרופ' אהוד גרוסמן, וכי עבודות המתפרסמות בעיתון מוכרות לנקודות זכות אקדמיות ע"י כל הפקולטות לרפואה בישראל", מסביר מלמד.

 

"אני מברך את כל העוסקות והעוסקים במלאכה על היוזמה המבורכת והחשובה ואין לי ספק שנראה בשנים הקרובות שורה של מחקרים במדעי הרפואה וברפואה קלינית שיראו אור לראשונה ב-JIMS ולאחר מכן יהוו נכסים מדעיים ורפואיים חשובים", בירך פרופ' אהוד גרוסמן דקאן הפקולטה לרפואה.

 

המגזין שנוצר על ידי הסטודנטים ועבורם. שער גיליון JIMS הראשון

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>