פרופ' קרן אברהם זכתה בפרס STAR של התאחדות האגודות הישראליות לביולוגיה ניסויית

מנימוקי ועדת הפרס: "הרעיונות היצירתיים שלה, המחויבות הבלתי מעוררת והמנהיגות היוו השראה לרבים והציבו רף שאליו יש לשאוף."

31 ינואר 2023

התאחדות האגודות הישראליות לביולוגיה ניסויית הודיעה על זכייתה של פרופ' קרן אברהם, דקאנית הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב, בפרס STAR היוקרתי למצוינות מדעית ומנהיגות. פרס ה-STAR מוענק לחוקרים יוצאי דופן בתחום הביו-רפואה כאות הערכה לפועלם לקידום הקהילה האקדמית בישראל.

 

תרומה יוצאת דופן ומעוררת השראה

מנימוקי ועדת הפרס: "התרומה של פרופ' קרן אברהם לתחום הגנטיקה האנושית הייתה יוצאת דופן והשפיעה רבות על קידום התחום מרעיונות בסיסיים אל רפואה חדשנית. הרעיונות היצירתיים שלה, המחויבות הבלתי מעוררת והמנהיגות היוו השראה לרבים והציבו רף שאליו יש לשאוף."

 

פרופ' קרן אברהם, דקאנית הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר: "הפרס שהוענק לי הוא כבוד גדול עבורי ואני נרגשת מאוד - אין דבר משמעותי יותר עבורי מאשר הכרה של עמיתים וחברים לעבודה. לאורך השנים נפלו בחלקי הזדמנויות נהדרות לקידום המחקר שלי, להובלה ומנהיגות וכן להדרכה ומנטורינג בישראל ואני אסירת תודה עליהן".

 

גנומיקה עם דגש על חרשות

פרופ' קרן אברהם היא חוקרת רבת פעלים המתמחה בגנומיקה עם דגש על חרשות, במחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם וביוכימיה ובבית הספר סגול למדעי המוח. בנוסף להיותה האישה הראשונה שמכהנת כדקאנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, היא מחזיקה בקתדרה ע"ש ד"ר שרה וד"ר פליקס דומונט למחקר על הפרעות שמיעה. מחקריה עוסקים בהבנת הבסיס הגנטי וריפוי גנטי של אובדן שמיעה תורשתי או חירשות. פרופ' אברהם זכתה במספר פרסים על הישגיה המדעיים, בהם: פרס סיר ברנרד כץ מקרן הומבולט בגרמניה, פרס ע"ש מיכאל ברונו מיד הנדיב/קרן רוטשילד, ופרס טבע - תעשיות פרמצבטיות למחקר פורץ דרך בתחום מחלות נדירות.

 

בנוסף להישגיה המחקריים המרשימים, היא מנהלת את המרכז לחקר אריכות ימים בריאה, היא מנהלת-שותפה של המרכז ע"ש משפחת אאופזיין (Aufzien) למניעה וטיפול במחלת פרקינסון ומנהלת-שותפה של שיתוף הפעולה הגלובלי ע"ש טאובה-קורט (Taube-Koret) בנושא מחלות ניווניות באוניברסיטת תל אביב. פרופ' אברהם היא גם המייסדת והמנהלת של מרכזי המחקר Biomed@TAU אשר מטרתו היא לחבר מדענים וליצור שיתופי פעולה בין חוקרים באוניברסיטה ובבתי החולים אשר חולקים את אותו תחום מחקר.

 

התאחדות האגודות הישראליות לביולוגיה ניסויית נוסדה בשנת 1994, היא מאחדת בתוכה 34 אגודות ישראליות לביולוגיה ניסויית ומטרתה לקדם שיתופי פעולה  מחקריים בין חברי האגודות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>