פרופ' מרגלית פינקלברג נבחרה לסגנית הנשיא של האקדמיה הלאומית למדעים

"אני רואה בתפקידי החדש שליחות"

16 יוני 2021
פרופ' מרגלית פינקלברג
פרופ' מרגלית פינקלברג

האקדמיה הלאומית למדעים הודיעה על בחירתה של פרופ' מרגלית פינקלברג, אמריטה מהחוג ללימודים קלאסיים בפקולטה למדעי הרוח ע"ש סאלי ולסטר אנטין, לתפקיד סגנית הנשיא באקדמיה. פרופ' פינקלברג היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחומי השפה, הספרות והתרבות של יוון העתיקה, אשר שימשה כעמיתת מחקר באוניברסיטאות יוקרתיות רבות ברחבי העולם, בהן אוקספורד ופרינסטון. כמו כן, פרופ' פינקלברג כיהנה כראשת החוג ללימודים קלאסיים באוניברסיטת תל אביב ואף הייתה חברת הוועד המנהל של האוניברסיטה והוועד המנהל של המכון הישראלי ללימודים מתקדמים.

 

על עבודת המחקר הענפה שלה זכתה פרופ' פינקלברג בפרס רוטשילד למדעי הרוח לשנת 2012. כמו כן, קיבלה פרס מטעם קרן רוזה אטינגר (1994), על תרגום מיוונית עתיקה לרוסית של החיבור "מלחמות היהודים" מאת יוסף בן מתתיהו (יוספוס פלביוס), וכן פרס גילדרסליב (1991), מטעם הוצאת הספרים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס על המאמר הטוב ביותר שפורסם בכתב העת American Journal of Philology.

 

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא הגוף הבכיר בקהילת המדע בישראל, אשר תפקידה לרכז בתוכה מטובי אישי המדע בישראל למען טיפוח וקידום המדע.

 

"אני רואה בתפקידי החדש שליחות, במיוחד בגלל המקום המיוחד שהאקדמיה תופסת בליבי, הן כמוסד והן מבחינת החומר האנושי שבה. כמי שמגיעה מתחום מדעי הרוח אני רואה חשיבות עליונה, במסגרת תפקידי החדש, בקידום התחום, בייחוד לאור המצב העגום של מדעי הרוח בימינו. תחום נוסף אשר אני מתכוונת לשים עליו דגש בתפקידי הוא קידום חוקרים צעירים. זהו תחום הקרוב לליבי ואף פעלתי לקידומו כראשת האגף הישראלי של הפורום לחוקרים צעירים מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים וקרן הומבולט הגרמנית", אומרת פרופ' פינקלברג.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>