פרופ' רות ברמן היא כלת פרס ישראל בתחום חקר הבלשנות העברית והכללית לשנת תשפ"ב

הפרס ניתן לה על המוניטין הבינלאומי ועל ההכרה בהישגיה בארץ ובעולם

02 מרץ 2022
פרופ' רות ברמן
פרופ' רות ברמן

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הודיעה על זכייתה של פרופ' רות ברמן מהחוג לבלשנות בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין, בפרס ישראל בתחום חקר הבלשנות העברית והכללית לשנת תשפ"ב.

 

בהחלטתה קיבלה השרה ביטון את המלצת ועדת הפרס, בראשותו של פרופ' אהרן ממן ובהשתתפות החברים פרופ' רוני הנקין-רויטפרב, פרופ' זהר לבנת ופרופ' משה פלורנטין.

 

"האיזון בין האוניברסלי לבין הייחודי לכל שפה"

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרופ' אמריטה רות ברמן היא בלשנית בעלת מוניטין בין־לאומיים שהישגיה הבלתי רגילים זכו להכרה גם בארץ וגם מחוצה לה. היא כלת פרס א.מ.ת, בעלת תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת חיפה וחברת כבוד של האגודה האמריקנית לבלשנות ושל האגודה לרכישת השפה הספרדית".

 

עוד הדגישה הוועדה כי "פרופ' ברמן היא מומחית בחקר התחביר והמורפולוגיה של העברית החדשה ומחקריה בתחום זה הציגו בפני בלשנים בעולם את העברית החדשה, ובמיוחד את מערכת הצורות שלה, בהקשר טיפולוגי. בהמשך דרכה היא הפנתה את עיקר מרצה וכישרונה לשאלות של התפתחות השפה במהלך חיי האדם, לרכישת שפת אם וללשון הילדים. בשדה מחקר זה קנתה לה פרופ' ברמן שם עולם, במיוחד בהבנת האיזון בין האוניברסלי לבין הייחודי לכל שפה בהתפתחות יכולת ההפקה של טקסטים נרטיביים. היא העמידה דור של חוקרים ומחקריה, תובנותיה ושיטות העבודה שפיתחה משמשים כיום תשתית למחקרי התפתחות שפה בכל העולם".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>