אוניברסיטת תל אביב מתגייסת למען הסטודנטים והחוקרים באוקראינה

האוניברסיטה מזמינה סטודנטים וחוקרים להמשיך כאן את לימודיהם האקדמיים ואת המחקר שנעצרו עקב המלחמה

07 מרץ 2022

לאור החרפת העימות בין רוסיה לאוקראינה אוניברסיטת תל אביב הודיעה היום על החלטתה להעניק עשרות מלגות לימודים לסטודנטים וחוקרים אוקראינים שייקלטו באוניברסיטה למשך הסמסטר הקרוב. הקרן הייעודית שהקימה האוניברסיטה תאפשר לסטודנטים וחוקרים בדיסציפלינות השונות להמשיך את לימודיהם האקדמיים ואת המחקר שנעצרו עקב המלחמה.

 

סטודנטיות וסטודנטים רשומה מכל דיסציפלינה

מועמדות ומועמדים זכאים חייבים להחזיק באזרחות אוקראינית ולהיות סטודנטים רשומים באוניברסיטה אוקראינית, בכל דיסציפלינה. מועמדים שיצליחו יזכו לשכר לימוד מלא לצד מלגת מחיה והם יהיו מוזמנים להישאר בקמפוס לתקופה של עד שישה חודשים. הם יוזמנו לקמפוס זמן קצר לאחר הודעת הקבלה, ויוצמד להם חבר סגל מטעם האוניברסיטה, שילווה אותם במהלך שהותם וישמש להם כמנטור. כמו כן, אוניברסיטת תל אביב כבר נמצאת בקשר עם שגרירות אוקראינה בישראל ושגרירות ישראל באוקראינה, כמו גם עם עמיתיהם האקדמיים, כדי להקל על התהליך ולהבטיח שמועמדים מצליחים יוכלו להגיע לישראל בהקדם האפשרי.

 

באוניברסיטת תל אביב מדגישים שהפלישה של רוסיה לאוקראינה היא תמרור אדום שמחייב התגייסות כללית למען העם האוקראיני שרבים ממנו הפכו בין לילה לפליטים וחסרי בית. בהחלטת האוניברסיטה נאמר: "כאוניברסיטה שחרתה על דגלה את קידום החופש האקדמי אנו רואים חשיבות רבה במתן סיוע מיידי לעמיתינו  באוקראינה".

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת הדגיש: "הצעדים שבהם אנחנו נוקטים הם צנועים למדי. אך אנחנו מקווים שמוסדות אקדמיים אחרים, בארץ ובעולם, יילכו בעקבותינו, ויסייעו לבני העם האוקראיני במצב הקשה כל כך אליו נקלעו".

 

הגשת מועמדות

להגשת מועמדות נא לשלוח את החומרים הבאים למייל: intlprojects@tauex.tau.ac.il

  • הצהרה של עמוד אחד (עד 500 מילים) המתארת ​​את המחקר
  • מכתב המלצה מיועץ
  • מסמך המראה סטטוס פעיל באוניברסיטה הביתית באוקראינה

 

למידע נוסף > 

לתרומה לקרן > 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>