ההייטקיסטים החדשים שישלטו גם בסינית ובתורת אריסטו

אוניברסיטת תל אביב פותחת תכנית לימודים דו-חוגית ייחודית להשתלבות בהיי טק

04 אוקטובר 2018
ההייטקיסטים החדשים שישלטו גם בסינית ובתורת אריסטו

אוניברסיטת תל אביב פותחת בסמסטר האביב השנה (במרץ 2019) תכנית חדשה וייחודית שתכשיר את בוגריה להשתלבות בעולם ההייטק. מדובר בתכנית חדשה של הפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן בשם "מדעים להייטק" לקראת תואר ראשון במסלול דו-חוגי. את התכנית יוכלו ללמוד גם בעלי תואר ראשון מכל תחומי הלימוד כולל מדעי החברה והרוח, והם יקבלו תואר ראשון נוסף במתכונת "חוג לאחר תואר".

 

התכנית הייחודית תעניק לסטודנטים רקע מתמטי חזק יחד עם התמקדות במחשבים ובמערכות מידע, והיא תסתיים בסטאז' מקצועי באחת מהחברות במשק. בין נושאי הקורסים הנלמדים בתכנית: מדעי הנתונים (Data Science), בינה מלאכותית, למידת מכונה (Machine Learning), הצפנה ואבטחת מידע.

 

הלימודים מאפשרים שילוב לימודי הנדסה עם כל תכנית דו-חוגית אחרת, כולל תכניות במדעי החברה והרוח. כך למשל סטודנט יוכל ללמוד מדעי הייטק פלוס כלכלה, ביולוגיה, ניהול, פילוסופיה או אפילו מזרח אסיה. יוכלו להצטרף אליה גם בעלי תואר ראשון במדעי החברה והרוח, שיוכלו ללמוד את התכנית מדעים להייטק לבדה במתכונת של "חוג לאחר תואר".

 

התכנית זכתה לאישור ולתמיכת המועצה להשכלה גבוהה וכן לתמיכת ראשי תעשיית ההייטק, המכירים בערכם של בוגרים המשלבים לימודים טכנולוגיים יחד עם תחום לימודים מתחומים אחרים כמו חברה ורוח.

 

לימודים נושאי בשורה

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לתכנית ואמר כי "התכנית החדשה מביאה בשורה משמעותית ומתוכננת למשוך עוד ועוד סטודנטים למקצועות המדעיים. מדינת ישראל צריכה להגדיל את כמות הצעירים המוכשרים שבוחרים ללכת לעולם ההייטק כדי להמשיך ולהוביל בחדשנות, ביצירתיות ובפריצות דרך שמשנות את המציאות".

 

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסי קלפטר ציין כי התכנית החדשה משתלבת במגמה העולמית, המקנה ערך מיוחד לשילוב בין הטכנולוגיה עם מדעי החברה והרוח. הוא הזכיר כי "בסוף 2017 התפרסם מחקר שביצעה גוגל לגבי הצלחה בגיוס עובדים. מנהלי החברה נדהמו לגלות ששבעת המאפיינים הראשיים המנבאים הצלחה בגוגל הם כולם "כישורים רכים", ובהם: תקשורת טובה, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות, אמפתיה כלפי אחרים וחיבור בין רעיונות מורכבים. בעקבות ממצאי המחקר של גוגל, שונתה פרקטיקת הגיוס בחברה וכיום מחפשים בגוגל גם בוגרי מדעי הרוח ואמנויות".

 

רקטור האוניברסיטה, פרופ' ירון עוז אמר: "אוניברסיטת תל אביב מובילה שינוי תפיסתי, ובניגוד למחשבה המקובלת, שכרטיס הכניסה להייטק עובר רק דרך לימודי מדעי המחשב או הנדסה, ההייטקיסטית החדשה שולטת בתורת אריסטו וההייטקיסט החדש מבין סינית."  

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>