אות החברה להגנת הטבע יוענק לפרופ' תמר דיין על פעילותה להנחלת ערכי שמירת הטבע

האות ניתן לפרופ' דיין בהוקרה על פעילות אקדמית פורצת דרך, המעודדת הנחלת ערכי שמירת טבע וסביבה באקדמיה, בחינוך, בציבור, בקרב מקבלי החלטות ובמגזרים נוספים

06 ינואר 2014
אות החברה להגנת הטבע יוענק לפרופ' תמר דיין על פעילותה להנחלת ערכי שמירת הטבע

פרופ' תמר דיין מהמחלקה לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז זכתה באות החברה להגנת הטבע לשנת 2013 על תרומה משמעותית למען הטבע בישראל. האותות, שמונה בסך הכל, יוענקו לזוכים במושב הפתיחה של כנס ירושלים ה-6 לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע, שיתקיים ב-20.1.2014 בבנייני האומה בירושלים ויוקדש לנושא "הטבע הישראלי לאן?".

 

בהודעת החברה להגנת הטבע נאמר: "האות ניתן לפרופ' דיין בהוקרה על פעילות אקדמית פורצת דרך, המעודדת הנחלת ערכי שמירת טבע וסביבה באקדמיה, בחינוך, בציבור, בקרב מקבלי החלטות ובמגזרים נוספים". "למחלקה לזואולוגיה, שאליה אני משתייכת, יש מסורת בת עשרות שנים של תרומה להגנת הטבע בישראל", אמרה פרופ' דיין בתגובה לדבר הזכייה, "ואני גאה מאוד להמשיך את המורשת הזו".

 

פרופ' דיין כיהנה בשורה של תפקידים ציבוריים מדעיים וסביבתיים: במליאת רשות הטבע והגנים וכיו"ר הוועדה המדעית-מקצועית של המליאה, כיו"ר ועדת האדם והביוספירה של אונסקו בישראל, כחברת מועצת גנים לאומיים ושמורות טבע, כיו"ר מועצת מכון דש"א (דמותה של ארץ), כחברת דירקטוריון המכון לחקר ימים ואגמים בישראל, כחברת המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי וכיו"ר הוועד המנהל של החברה להגנת הטבע. היא מקיימת מחקר פורה בתחומי מומחיותה ומנחה תלמידים. בשנים האחרונות היא מובילה את הקמתו של משכן אוספי הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל-אביב, אשר ישמש בית לאוספי הטבע הלאומיים של ישראל.

 

לבד מפרופ' דיין, הזוכים באות החברה להגנת הטבע הם: ד"ר מרטין וייל, הרוח החיה מאחורי שיקום אתר חירייה והפיכתו לפארק אריאל שרון, שיקבל אות על מפעל חיים; קבוצת מתנדבים בעלי מוגבלויות מעמותת שק"ל - שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים, המתנדבים בתחנה לחקר ציפורי ירושלים - על פעילותם ההתנדבותית; ח"כ דב חנין יקבל אות הוקרה על שנים רבות של פעילות פרלמנטרית בולטת למען שמירת הטבע והסביבה בישראל; רשות הטבע והגנים, עובדיה ומנהליה, בהוקרה מיוחדת על פעילות לשמירת הטבע; אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, על פעילות משמעותית לשמירת השטחים הפתוחים במועצה; מדרשת שדה בוקר על פעילות פורצת דרך בחינוך לשמירת טבע וסביבה; והאשם חוסיין ממשרד ראש הממשלה על יזמות ועידוד פעילות חינוכית לשמירת טבע וסביבה במגזר הדרוזי והצ'רקסי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>