מרצי האוניברסיטה מכל הדיסציפלינות נפגשו בכנס הראשון לחדשנות בהוראה

בכנס הוצגו הזוכים בקול הקורא לחדשנות בלמידה, שקיבלו מענקים ליישום חדשנות בקורסים שהם מלמדים

05 מאי 2019
הכנס הראשון לחדשנות בלמידה

לאחרונה נערך באוניברסיטה הכנס הראשון לחדשנות בהוראה. נכחו בו כ-250 חברי סגל, והוא כלל 20 הרצאות, פאנל סטודנטים שחלקו את חוויות הלמידה שלהם, סבב סטארטאפים שהציגו חידושים מעולם ה-Edtech, וכן נערכו בו סדנאות מעשיות.

 

הכנס פורץ הדרך נערך במעמדם וביוזמתם של נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' יוסף קלפטר, רקטור האוניברסיטה פרופ' ירון עוז, ומנכ"ל המרכז לחדשנות בלמידה יובל שרייבמן."זאת הפעם הראשונה בתולדות האוניברסיטה שמרצים מכל הדיסציפלינות נפגשים לדבר על המכנה המשותף הגדול ביותר של כולנו: שאנחנו לומדים ומלמדים", אמר שרייבמן בדברי הפתיחה. "סביבנו מתרחשת מהפכה דיגיטלית, שמלווה כל תחום בחיים שלנו, וברור שהמהפכה הזאת תשפיע גם על תחום ההוראה והלמידה. מה שלא ברור לנו עדיין הוא כיצד להיערך לשינוי. צריך להבין שהבעיה אינה בלעדית לאוניברסיטת תל אביב. כל אוניברסיטאות העילית בעולם, כמו סטנפורד, MIT והרווארד, מתמודדות איתה".

 

קורס היברידי, משחקי תפקידים בכיתה ומעבדה דיגיטלית

בחמש השנים האחרונות, מאז הקימו הנשיא ורקטור האוניברסיטה את המרכז לחדשנות בלמידה, עובדים שרייבמן וצוותו ישירות עם המרצים ועם סגל ההוראה בקמפוס, ועוזרים להם ליישם חדשנות דיגיטלית בקורסים שלהם.

 

"לאוניברסיטת תל אביב יש היום 14 קורסים מקוונים, עם 700 אלף נרשמים מרחבי העולם, בפלטפורמות כמו edx ו-Coursera, ועם דירוג עולמי ממוצע של 4.7 מתוך 5", סיפר שרייבמן. "הרבה מאוד אנשים מכירים אותנו דרך הקורסים המקוונים, אבל יש עוד הרבה מה לעשות בחדשנות".

 

על במת הכנס הוצגו הזוכים בקול הקורא לחדשנות בלמידה, שקיבלו עד 30 אלף ש"ח ליישם חדשנות בקורס שהם מלמדים. בנוסף, הוצגו חמישה שינויים פדגוגיים שכבר יושמו בהצלחה: "משחקי תפקידים" בקורס במדעי הרוח; חדרי בריחה של מרכז Minducate במדעי המוח; קורס היברידי בבית הספר לרפואה, שמשלב כלים דיגיטליים בקורס פרונטלי; מעבדה דיגיטלית בפיזיקה במודל של "כיתה הפוכה"; ו"קורס יחד", המהווה מפגש של רפואה ומקצועות הבריאות בלמידה מבוססת בעיות.

 

"באופן טבעי אנשי סגל ממוקדים בפרסומים אקדמיים", מסכם שרייבמן, "אבל בנוסף יש פה 30 אלף סטודנטים, שרוב החוויה האוניברסיטאית שלהם היא לשבת בכיתה ולשמוע הרצאה. אנחנו מנסים לחדש ולאתגר את המודל הזה על ידי עבודה אסטרטגית עם ראשי הפקולטות ובתי הספר, וכן על ידי פנייה ישירה למרצים בקולות קוראים: תציעו לנו הצעות רלוונטיות לקורסים שלכם לחדשנות בלמידה, מחדרי בריחה ועד תכנים מקוונים, ואנחנו נספק לכם את התשתית ואת המשאבים לחולל את השינוי. לסיכום הכנס נשארנו עם המסר הבא: הוראה ולמידה הם נושאים שיש לנהל אותם ולהשקיע בהם משאבים, בדיוק כמו שמשקיעים משאבים בבניית מעבדות או בהקמת בניינים. התחום עובר שינוי פדגוגי דיגיטלי משמעותי בכל העולם, ואוניברסיטת תל אביב מצטרפת לחזית החדשנות העולמית".

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>