פרס קריל לד"ר אורי בן-דוד מאוניברסיטת תל אביב

ד"ר אורי בן-דוד הוא מומחה לגנטיקה של סרטן וחוקר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר

31 מרץ 2022

הישג מרשים לד"ר אורי בן-דוד מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, שזכה בפרס קריל לשנת 2022. הפרס מטעם קרן וולף להצטיינות במחקר מדעי, מוענק בכל שנה לעשרה חוקרים וחוקרות מובילים באוניברסיטאות בישראל.

 

ד"ר אורי בן-דוד הוא מומחה לגנטיקה של סרטן וחוקר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב. המחקר במעבדה שלו משלב גישות ניסוייות וחישוביות ומתמקד בשינויים הכרומוזומליים שמתרחשים במהלך התפתחות מחלת הסרטן. מטרת המחקר להבין את האופן שבו מתפתחים השינויים הכרומוזומליים ואת השפעותיהם על תאי הסרטן, במטרה לפתח אסטרטגיות לניצול השינויים הללו לשם פגיעה סלקטיבית בתאי הסרטן. לאחרונה התפרסמו מספר מאמרים מהמעבדה שלו במיטב העיתונות המקצועית: Nature, Nature Genetics, Cancer Research ואחרים.

 

פרס קריל הוא אחד הפרסים היוקרתיים והמשמעותיים ביותר שחוקר צעיר יכול לזכות בהם. ד"ר בן-דוד אמר: "אני מודה לוועדת הפרס על הבחירה בי, ואני עם הפנים קדימה לעוד שנים רבות של מחקר מדעי ורפואי מרתק ופורץ דרך".

 

ד"ר בן-דוד זכה בעבר במלגות ומענקי מחקר רבים, כולל מלגת קלור, פרס דן דוד, פרס האגודה האמריקאית לביולוגיה של התא עבור עבודת דוקטורט מצטיינת, כמו גם מלגות EMBO רוטשילד ו-HFSP לפוסט-דוקטורט. כחוקר עצמאי זכה ד"ר בן-דוד במענק המחקר של האיחוד האירופי לחוקרים צעירים, במלגת עזריאלי לחוקרים מתחילים, ובשורה ארוכה של מענקי מחקר תחרותיים. ד"ר בן-דוד קיבל את פרס "החוקר המבטיח" (Next Generation Star Award) של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן לשנת 2020, את פרס "החוקר הצעיר של השנה" (Young Investigator Award) של המגזין Cells לשנת 2021, ולאחרונה מונה כעמית בארגון האירופי לביולוגיה מולקולרית (EMBO Young Investigator).

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>