מדליית בנג`מין פרנקלין לפרופ` צבי חשין

פרופ` צבי חשין מאוניברסיטת תל-אביב קיבל את מדליית בנג`מין פרנקלין היוקרתית

30 אפריל 2012
מדליית בנג`מין פרנקלין לפרופ` חשין
"מדליית בנג`מין פרנקלין הוענקה לפרופ` חשין בעבור תרומתו פורצת הדרך לאנליזה מדויקת והבנת התכונות של חומרים מרוכבים"

עבודתו של פרופ` חשין על חישוב אלסטיות של חומרים מרוכבים נחשבת לאחת מפריצות הדרך בתחום ונבחרה לאחת מ-100 העבודות החשובות במאה ה-20 במכניקה. פרופ` צבי חשין, מאוניברסיטת תל-אביב, קיבל בטקס חגיגי את מדליית בנ`גמין פרנקלין בתחום הנדסת מכונות. המדליה הוענקה במכון פרנקלין בפילדלפיה בטקס השנתי של המכון המתקיים זו השנה ה-187. המדליה מוענקת על ידי המכון מאז שנת 1824, והיא מקיפה שבעה תחומים שונים: כימיה, מחשבים ומדע קוגניטיבי, מדעי הסביבה וכדור הארץ, מדעי החיים, הנדסת חשמל, הנדסה מכנית ופיזיקה. בין מקבלי המדליה בעבר מדענים ואישים ידועי שם, ביניהם: אלכסנדר גרהם בל, תומס אדיסון, פייר ומארי קירי, אלברט איינשטיין, סטיבן הוקינג וביל גייטס.

 

נימוקי השופטים

בנימוקי השופטים להענקת הפרס נאמר כי: "מדליית בנג`מין פרנקלין מוענקת לפרופ` חשין בעבור תרומתו פורצת הדרך לאנליזה מדויקת והבנת התכונות של חומרים מרוכבים, על יסוד פיתוח שיטות מתמטיות לקביעת התכונות הפיסיקליות, החשמליות, המגנטיות, הטרמיות והמכאניות של חומרים אלה. כך התאפשר ייצור חומרים חדישים המשמשים כיום מרכיב בתחום הנדסת התעופה והחלל, ההנדסה הימית, הנדסת רכב ותשתיות אזרחיות."

 

מבכירי המומחים בעולם בתחום החומרים המרוכבים

פרופ` צבי חשין חתן פרס ישראל, הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת תל-אביב ומייסד המחלקה למכניקה, חומרים ומבנים באוניברסיטה. פרופ` חשין הוא מבכירי המומחים בעולם לחומרים מרוכבים, והמודלים המתמטיים שפיתח היו לאבן דרך בתולדות התחום. עבודתו המשותפת עם שמואל שטריקמן, חברו ללימודים בטכניון, על חישוב אלסטיות של חומרים מרוכבים נחשבת לאחת מפריצות הדרך בתחום ונבחרה לאחת מ-100 העבודות החשובות במאה ה-20 במכניקה. כאחד המומחים הבכירים בעולם בתחום החומרים המרוכבים הרבה פרופ` חשין לחקור בעבור כוחות הצבא האמריקניים, ובראשם הצי וחיל האוויר. הוא גם עבד בשירות סוכנות החלל נאס"א.

 

מחקריו האקדמיים והיישומיים של הפרופ` חשין זכו להכרה בין-לאומית רחבה, והוא קיבל פרסים ואותות הוקרה רבים על פועלו. אחד מהם הוא המדליה על מצוינות בחקר חומרים מרוכבים מטעם אוניברסיטת דלאוור שבארצות הברית, שהונפקה בפעם הראשונה ב-1984 והנושאת את שמם של חשין ושל שלושה מדענים מצטיינים אחרים ואת דיוקניהם.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>