מג'נגלת בין כל העולמות

היא לומדת הנדסת חומרים ורוצה בעתיד לעבוד עם חומרי נפץ, ובינתיים מתמודדת על תואר מלכת היופי. יכול להיות שמצאנו את הסטודנטית הכי עסוקה בפקולטה להנדסה

נפגשנו לשיחה קצרה בדשא עם אלינור יזוביצקי – סטודנטית שנה שניה להנדסת חומרים וכימיה, חברה בוועד הסטודנטים של הנדסה, נציגת השנתון שלה הפקולטה להנדסה ו... גם אחת מהמתמודדות הסופיות בתחרות מלכת היופי של ישראל.

 

התחרות התחילה לפני חודשיים, והגמר הגדול ישודר ב-9.5.17 ויועבר בשידור חי באולפן אתר YNET. הצלחנו לתפוס כמה דקות עם אלינור בין הצילומים והשיעורים.

 

איך בחרת מה ללמוד?

"ההורים שלי תמיד דחפו אותי לכיוון מדעי, בתיכון עשיתי 5 יחידות בפיזיקה ובכימיה. בעצם חיפשתי תחום נוסף שיכול להשתלב עם כימיה, והגעתי להנדסה. היום אני יכולה להגיד שזה מקצוע שפותח המון דלתות ואפשרויות – מי שעושה תואר בהנדסה יכול להשתמש במה שלמד להמון דברים."

 

הלימודים דומים למה שדמיינת לפני תחילת התואר?

"לא! הרבה יותר קשים, תובעניים ושואבים. צריך להשקיע המון, אבל ההשקעה משתלמת. ככל שמתקדמים בלימודים זה נהיה יותר מעניין. כשמשקיעים ומצליחים זה גם נותן מוטיבציה להמשיך."

 

"ציפיתי גם שתהיה תחרות גדולה בין הסטודנטים, זו לפחות התדמית של התחום הזה – שכולם מאוד מצליחנים ותחרותיים. אבל זה ממש לא נכון – כולם משתפים ועוזרים אחד לשני: בסיכומים ובתקופת הבחינות. לכולם קשה, אבל כשקשה ביחד זה יותר קל."

 

למה את חושבת שבהנדסה יש יותר סטודנטים מסטודנטיות?

"ספציפית בהנדסת חומרים זה לא נכון. יש הרבה בנות, אפילו יותר מבנים. בתחומי הנדסה אחרים זה אולי נכון, אבל אני לא יודעת ממה זה נובע."

 

אז איך אפשר לעודד יותר נשים להירשם ללימודי הנדסה?

"אף אחת לא רוצה להרגיש שהיא תהיה לבד. צריך להסביר למי שמתעניינת שיש הרבה בנות כאן בלימודים, שזה לא תחום רק לבנים. צריך גם להפגיש מועמדות עם מהנדסות, בוגרות הפקולטה, שעובדות בתחום ומצליחות."

 

מה את רוצה לעשות אחרי הלימודים?

"אני רוצה מאוד לעבוד בתעשייה האווירית או הביטחונית. משהו בשילוב של פיתוחים מסווגים, תעשייה גדולה ושימוש בחומרי נפץ, נראה לי מרתק. חומרי נפץ הם בעלי תכונות ייחודיות, מתנהגים אחרת מחומרים אחרים, אז זה מאוד מעניין. וגם חשוב לי לתרום למדינה, לתחום הביטחון."

 

אז איך כל מה שסיפרת לנו מסתדר על תחרות מלכת היופי?

"מגיל קטן אני אוהבת להיות מול מצלמה ועל הבמה. אני בת 23, וראיתי שזו השנה האחרונה שאני יכולה להשתתף – שנה הבאה כבר אהיה מבוגרת מדי. אז החלטתי ללכת על זה. רציתי להביא משהו שונה לתחרות – אני המתמודדת היחידה שהיא גם סטודנטית. בשביל עצמי רציתי עוד משהו לעשות חוץ מהלימודים. אני מקבלת המון פרגון, חברות מהלימודים עוזרות ומשלימות לי חומר שאני מפסידה. אני מקבלת גם תגובות בסגנון "בשביל מה את צריכה את זה, תתרכזי בלימודים", אבל רוב החברים והמשפחה תומכים בי."

 

"המסר שחשוב לי להעביר הוא שאין קשר בין איך שאת נראית ובין מה שיש לך בראש. וגם שזה חשוב לשלב הרבה תחומי עניין, להעז ולנסות דברים חדשים."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>