הסרט הישראלי 'טהורה לעד' זכה בפרס האמי היוקרתי

הסרט שתיעד את התנהלותו השערורייתית של ארגון אוהדי בית"ר ירושלים "לה פמיליה" גרף את הפרס בקטגוריית סרטי תעודה

21 אוקטובר 2018
הסרט הישראלי 'טהורה לעד' זכה בפרס האמי היוקרתי
מתוך סרטה של מאיה זינשטיין 'טהורה לעד' (צילום: חיים צח)

'טהורה לעד', אשר בוים על ידי מאיה זינשטיין וצולם על ידי ישראל (סרגי) פרידמן, שניהם בוגרי ביה"ס לקולנוע ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, הופק עבור yes דוקו, והיכה גלים עם עלייתו לאוויר לפני כשנתיים בארץ ומחוצה לה. הוא הוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים וזכה שם בשלושה פרסים, בהם פרסי הבימוי והעריכה, וזכה לאהדת הקהל כשהוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל טורונטו. נטפליקס כבר הספיקה לרכוש את הזכויות עליו לשידור, וכעת זכה, כאמור, בפרס האמי הדוקומנטרי לסרטים שעוסקים בפוליטיקה וממשל, כשהוא היחיד מבין הסרטים המועמדים לפרס שאינו אמריקני.

 

זינשטיין החלה לתעד את התנהלות מועדון האוהדים של בית"ר ירושלים "לה פמיליה" במהלך העונה בשנים 2013-2012, כשגזענות האוהדים נחשפה בכל כיעורה עת הוכנסו לקבוצה שני שחקנים מוסלמים צ'צ'נים. היא לא תיארה לעצמה שסרטה יעורר תהודה כה גדולה ויהפוך לאחת מנקודות התפנית בהוקעת האלימות והגזענות במועדוני האוהדים, שהגיעה לרמות שלא היו מוכרות בישראל עד אז. לא אחת קיבלה זינשטיין איומים על חייה מחברי ארגון האוהדים.

 

בעקבות הסערה שחולל ארגון "לה פמיליה" והקמפיין הגזעני אותו מתעד הסרט 'טהורה לעד' התמוטטה קבוצת בית"ר, ותהליך התאוששותה טרם הסתיים. לאחרונה היא נרכשה על ידי משה חוגג, אשר הבטיח כי לא רחוק היום בו שוב ישחק שחקן שאינו יהודי בקבוצה, וכי אחת ממטרותיו אותן חרת על דגל הקבוצה הוא סובלנות ומיגור הגזענות.

 

ועדת בוחרי הסרטים המנצחים שיבחה את הסרט וציינה את תרומתו החדשותית והתיעודית. פרסי האמי מוענקים מדי שנה על ידי האקדמיה האמריקנית לטלוויזיה להפקות טלוויזיוניות בתחומים שונים, בהן דרמה, קומדיה ותכניות אירוח, וגם לסרטים, לתכניות ולכתבות בתחומי חדשות ותעודה. השנה הוענקו הפרסים בפעם ה-39.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>