פרופ' חנה הרצוג זכתה בפרס מפעל חיים מהאגודה ללימודי ישראל AIS

הפרס הוענק לה על פעילותה ומחקרה רב השנים בתחום הסוציולוגיה של החברה בישראל

07 דצמבר 2022
פרופ' חנה הרצוג
פרופ' חנה הרצוג

פרופ' חנה הרצוג, מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, זכתה בפרס מפעל חיים של האגודה ללימודי ישראל (Association for Israel Studies) על פעילותה ומחקרה רב השנים בתחום הסוציולוגיה של החברה בישראל. 

 

האישה שהגתה את המונח 'מגדר'

פרופ' חנה הרצוג היא חוקרת רבת פעלים אשר החלה את דרכה בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב, ואף עמדה בראשו בשנים 1998-2001. תחומי המחקר שלה מגוונים והיא אחת החוקרות הראשונות שעסקו בחקר העדתיות  בפוליטיקה. מבין הישגיה הרבים, פרופ' הרצוג הציעה את המלה "מגדר" כתרגום ל-"gender", והיא אחת המייסדות של התכנית הבינתחומית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב.

 

כמו כן, פרופ' הרצוג היא חוקרת מוערכת ועל מחקריה בתחום הסוציולוגיה היא הוכתרה ככלת פרס א.מ.ת לשנת 2018. פרופ' חנה הרצוג חברה באגודה ללימודי ישראל מאז הקמתה בשנת 1985, וכשעמדה בראש האגודה בשנים 1999-2001 אף יזמה את הכנס הראשון של האגודה בישראל.

 

האגודה ללימודי ישראל היא אגודה בינלאומית, אשר רשומה בארה"ב ומטרתה קידום מחקר בין לאומי ורב תחומי, בעיקר בתחומי מדעי החברה הרוח על החברה בישראל והציונות. האגודה היא אגודת-בת של האגודה ההיסטורית האמריקאית (AHA). פרס מפעל החיים מוענק לחוקרים אשר מחקריהם בנושא החברה בישראל הם מחקרים פורצי דרך אשר תרמו לעיצוב המחקר בתחום המחקר שלהם.

 

"קבלה של פרס היא תמיד ביטוי של הכרה והוקרה. הענקת פרס זה לחוקרת מישראל הוא חשוב מבחינתי. הקדשתי את רב הקריירה שלי למחקר סוציולוגי היסטורי של החברה בישראל ולשאלה מהו הפוליטי, במובן הרחב של המושג. מחקריי מתמקדים במאבק על הגדרתה, מהותה וזהותה של החברה בישראל, תוך דגש על מבטים של אלה שנדחקו לשוליים שלה ביניהם מזרחים, נשים, ופלסטינים. אני רואה חשיבות רבה להרחבת תחומי המחקר של מדעי החברה ובכלל זה חיבור והנגשה של המחקר האקדמי לקהלים רחבים. אני שמחה ונרגשת על קבלת הפרס, בייחוד כי נודע לי שההמלצה עלי לוועדת הפרס נעשתה על ידי תלמיד לשעבר. זה מרגש ונוגע ללב לדעת שהייתה לי השפעה על חיי תלמידי והם ראו לנכון להציע את מועמדותי לפרס מפעל החיים של האגודה", אומרת פרופ' הרצוג בהתרגשות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>