אוניברסיטת תל אביב הכריזה על הזוכים בתארי דוקטור כבוד לשנת 2021

חיים באר, עו"ד חנינא ברנדס, חנה זהר ופרופ' שפי גולדווסר. תארי עמית כבוד הוענקו לתיאטרון גשר וליוסף בר נתן

18 אוקטובר 2021

כמדי שנה אוניברסיטת תל אביב העניקה בטקס חגיגי, שהתקיים ב-17.10.21, תארי כבוד לשורת דמויות ציבוריות מובילות, חוקרים פורצי דרך ומנהיגים מעוררי השראה מהארץ ומהעולם.

 

מקבלי תואר דוקטור כבוד לשנת 2021:

 

מר חיים באר, סופר ומשורר ישראלי, פרופסור אמריטוס לספרות עברית באוניברסיטת בן גוריון

התואר מוענק לו על תרומתו יוצאת הדופן לתרבות הישראלית כאחד הסופרים ומבקרי הספרות האהובים במדינה, המיטיב לבאר את הזיכרון והזהות של עמנו, על יכולתו הנדירה להפיח רוח חיים בלשון הקודש ובעברית העכשווית עבור ציבורים נרחבים, על יצירותיו הספרותיות המרתקות, המשלבות בתוכן את ערכי הדת לצד ערכים חילוניים, וצוללות לעומקה של הרוחניות היהודית, על רוחו העשויה ללא חת ודבקותו באמונותיו גם בנושאים שנויים במחלוקת, ועל מאמציו הבלתי נלאים לבנות גשר המחבר בין קבוצות נבדלות בחברה הישראלית ולחתור ללכידות חברתית.

 

עו"ד חנינא ברנדס, שותף ומייסד נשיץ ברנדס אמיר

התואר מוענק לו על תרומתו החשובה למערכת המשפט הישראלית, על ראיית הנולד וזיהוי הפוטנציאל האדיר הטמון בתעשיות ההייטק והביו-טק להעצמת המשק הישראלי, על נדיבות רוחו ופועלו למען מוסדות ציבור מגוונים בישראל, ועל מעורבותו רבת-השנים בפעילותה של אוניברסיטת תל אביב, כחבר בחבר הנאמנים וכתורם לפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן.

 

חנה זהר, מייסדת קו לעובד

התואר מוענק לה על מסירותה ופועלה לחיזוק המרקם של החברה הישראלית לאורך עשרות שנים, על מפעל חיים מעורר השראה בקידום הקול החברתי וההתנדבות האזרחית, על החזון שגילתה בהקמת ובהנהגת עמותת 'קו לעובד', ועל מחויבותה העמוקה לביסוס תנאי העסקה הוגנים בשוק העבודה הישראלי ולמניעת ניצול עובדים, המסייעת בהגנה על זכויות אדם ואזרח ברחבי מדינת ישראל – בין היתר בשיתוף עם הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל אביב.

 

פרופ' שפרירה 'שפי' גולדווסר, חוקרת ישראלית-אמריקאית בתחום מדעי המחשב והקריפטוגרפיה. פרופסור להנדסת חשמל במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס ופרופסור למתמטיקה במכון ויצמן למדע ברחובות

התואר מוענק לה על יוצאת הדופן לתיאוריה של מדעי המחשב לאורך קרוב לארבעים שנה, על עבודותיה פורצות הדרך בתורת הסיבוכיות ובקריפטוגרפיה, שהיו לאבני יסוד במחקר והולידו תת-תחומים חדשים,  על השפעתה הרבה כאחת ממייסדי הקריפטוגרפיה המודרנית, בין היתר כממציאה-שותפה של הוכחות באפס ידיעה ותגליות נוספות שחוללו שינוי מהותי בתפיסות יסוד בתחום, על החותם העמוק שהותירה, כמורה וכמנטורית, בדורות של חוקרים צעירים בישראל ובארה"ב, אשר רבים מהם היו למדענים יידועי-שם בזכות עצמם ועל קשריה החמים והפוריים עם מדענים ישראלים, ביניהם חוקרים מאוניברסיטת תל אביב.

 

 

מקבלי תואר עמית כבוד:

 

יוסף בר נתן, איש עסקים ופילנתרופ

התואר מוענק לו על מסירותו הרבה לעירו תל אביב ולרווחתם של תושביה, על קריירה מפוארת בת חמישים שנה כמייסד ויו"ר של חברת ביטוח מצליחה,  על מחויבותו העמוקה לחיזוק החברה הישראלית, שבאה לידי ביטוי במגוון יוזמות חברתיות וקהילתיות ועל עשייה ציבורית נרחבת עבור עמותות המעניקות הזדמנות שווה למגזרים המוחלשים ביותר ומגשרות על פערים חברתיים.

 

תיאטרון גשר

התואר מוענק לתיאטרון על מעמדו כאחד ממוסדות התרבות המקוריים והנועזים בישראל לאורך שלושים שנה, על הצלחתו יוצאת הדופן בהקמת בית אמנותי לעולים מוכשרים ממדינות ברית המועצות לשעבר, על גישתו הייחודית לאמנויות הבמה, המשלבת בין המסורת הרוסית לבין שיטות חדשניות, ומייצרת  חוויית תיאטרון מרוממת נפש, ועל יכולתו המרשימה לגשר בין תרבויות ולשונות בתוך החברה הישראלית, ולהביא את האמנות הישראלית אל קהל בינלאומי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>