שלושה סרטים מאוניברסיטת תל אביב התקבלו לפסטיבל פאלם ספרינגס

הסרטים של תלמידי בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש יתחרו בתחרות הקצרים הרשמית של הפסטיבל

29 מאי 2019
מתוך "אבו אלי" של מאיה לוזון

"אחורה" של דנה גלמן, "אבו אלי" של מאיה לוזון ו"סר תומאס" של מיכאל אמיר ורענן פוגל, כולם סטודנטים בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש של אוניברסיטת תל אביב, התקבלו לתחרות הקצרים הרשמית בפסטיבל פאלם ספרינגס, אחד מחלונות הראווה הגדולים ביותר של סרטים קצרים בצפון אמריקה.

 

פסטיבל פאלם ספרינגס שורט פסט יתקיים בין התאריכים 24-18 ביוני במהדורתו ה-25 ויציג 369 סרטים קצרים ב-60 תכניות הקרנה שונות וסרטים קצרים מכל רחבי העולם.

                                               

"אחורה" של דנה גלמן (16 דק', זוכה ציון לשבח בפסטיבל IDFA) מספר על משבר הפליטים בארץ בלילה אחד שבו מאות מהגרים ממתינים מול לשכת רישום האוכלוסין וההגירה, עבור הסיכוי הזעיר שיצליחו לעבור את דלתות הלשכה ולקבל מעמד של פליטות.

 

הסרט הופק ע"י גאודאמוס הפקות במסגרת הפרויקט התיעודי חברתי – סדרת סרטים תיעודיים קצרים בנושא ״מגילת העצמאות: 70 שנה אחרי״ של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש בשיתוף עם ערוץ 8 הוט וקרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות.

 

"אחורה" הוא סרטה הקצר השלישי של גלמן, סטודנטית לתואר שני. לצד יצירתה הקולנועית, דנה עובדת בחברת ההפצה סרטי שובל, ובימים אלו עומלת על סרט הגמר שלה לתואר השני.

 

"אבו אלי" של מאיה לוזון (10 דק׳) מבוסס על סיפור אמיתי. אבי (בכיכובו של ששון גבאי), נרקומן לשעבר, מבצע מעשה נואש אחרון להצלת חברו הטוב ג׳אבר, לפני שהוא נשלח למתקן חולות. 

 

זהו סרטה הראשון של לוזון, צלמת וסטודנטית בבית הספר, והוא יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל האמריקאי. בימים אלה עומלת מאיה על סרט הגמר שלה "שטח מת" בתואר הראשון.

 

"סר תומאס" של מיכאל אמיר ורענן פוגל (13 דקות) הוא קומדיה עצובה על חרדת ביצוע. זה הסרט הראשון שצמד הבמאים מביימים יחד. בימים אלה הם כותבים את התסריט לפיצ׳ר השני שלהם. הפיצ'ר הראשון שכתבו יחד "בץ בציון" נמצא בשלב גיוס מקורות מימון.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>