הצצה ראשונה לאוספי הטבע הלאומיים במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב

בהקמת המוזיאון הושקעו כ-140 מיליון שקלים, והוא צפוי לארח כ-150,000 מבקרים בשנה

27 יוני 2017

אמש התקיים אירוע חנוכת מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, האוצר בקרבו את אוספי הטבע הגדולים והייחודיים ביותר במזרח התיכון, בנוכחות כ-1,000 איש. בהקמת המוזיאון הושקעו כ-140 מיליון שקלים, שגויסו במאמץ משותף של התורם המרכזי, מר מייקל שטיינהרדט, ושל משרדי הממשלה והגופים שהיו שותפים להקמתו: ות"ת, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד המדע והטכנולוגיה, המשרד למורשת וירושלים, הקרן הקיימת לישראל, ותורמים וגופים פילנתרופיים: קרן יד הנדיב, קרן דן דוד, קרן אריסון, מילי פיליפס מאוסטרליה וקולט קרבר מצרפת.

 

באירוע נחשפו לראשונה מוצגים מתוך 5.5 מיליון פריטים מהאוספים הלאומיים בתחום הטבע, הפועלים בחסות האקדמיה הלאומית של ישראל למדעים. במוזיאון יוצגו אלפי מוצגים, המספרים של סיפורו של המגוון הביולוגי בישראל ובמזרח התיכון.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, יוסף קלפטר ופרופ' תמר דיין, יו"ר המוזיאון, קיבלו את פני הבאים, בראשם התורמים המרכזיים - מייקל וג'ודי שטיינהרדט, וכן את שרי הממשלה והשותפים, בהם: השר להגנת הסביבה – זאב אלקין, שר החקלאות – אורי אריאל, יו"ר הות"ת - פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר הקק"ל – דניאל עטר, ראש עיריית תל אביב-יפו – רון חולדאי, מנכ"ל משרד התיירות – אמיר הלוי, ומנכ"ל רשות הטבע והגנים – שאול גולדשטיין.

 

מוקד משיכה תרבותי

המוזיאון, שייפתח לציבור הרחב בסתיו הקרוב, לאחר תקופת הרצה, צפוי לארח כ-150,000 מבקרים בשנה ולהפוך למוקד משיכה תרבותי לאלפי משפחות, תלמידי בתי ספר, חובבי טבע, תיירים ומדענים מכל העולם, ולהמשיך לפתח את תחומי המחקר והמכונים הפועלים במסגרתו.

 

הקמת מוזיאון הטבע על שם שטיינהרדט התאפשרה הודות לחזון ולתרומה הנדיבה של מייקל וג'ודי שטיינהרדט, אליהם הצטרפו קרן יד הנדיב, קרנות פילנתרופיות ותורמים נוספים. המחויבות והשותפות לדרך הובילו להתהוותו של מוזיאון ייחודי וראשון מסוגו, שלהקמתו נרתמה גם ממשלת ישראל באמצעות ות"ת, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד המדע והטכנולוגיה, המשרד למורשת וירושלים - שותפים פעילים שתומכים במוזיאון הן כספית והן מקצועית. למשרדי הממשלה הצטרפה גם הקק"ל, שתרמה רבות בידע, ניסיון ומשאבים.

 

שילוב של האהבה לטבע והאהבה לישראל

מייקל שטיינהרדט, תורם ומייסד המוזיאון: "כמו שחלקכם יודעים, למוזיאון זה יש 5 מיליון מוצגים. המוזיאון יתרום לדורות הבאים יותר מכל מוסד שאני יכול להעלות בדעתי. המוזיאון משלב את שתי האהבות הגדולות ביותר שלי ושל אשתי, ג'ודי: האהבה לטבע והאהבה לישראל."

 

השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת חה"כ זאב אלקין: "יש לי הכבוד לייצג שני משרדי הממשלה אשר תרמו את החלק הארי מבין משרדי הממשלה. המסורת היהודית מדגישה את הצורך של שימור הטבע לצד הפיתוח שלו. סוף סוף עם הספר זוכה למוזיאון שישמר ויתאר את המגוון הביולוגי שלנו באמצעי ההמחשה הקיימים כיום".

 

שר החקלאות, אורי אריאל: "בעיניי, המוזיאון הזה הוא פנינה שכל ילד וילדה חייבים לבקר בה, ללמוד על החי במדינת ישראל וללכת ולהכיר את שביליה ואת ארצנו."

 

פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר ועדת התכנון והתקציב של המועצה להשכלה גבוהה: "הות"ת יקצה יותר ממיליון דולר בשנה בכדי להבטיח שהמוזיאון ימשיך לתפקד כמוסד מדעי ברמה הגבוהה ביותר גם באופן שוטף."

 

יו"ר קק"ל, דניאל עטר, אמר באירוע כי ״מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, הראשון מסוגו באזור, נותן מענה לצורך של מדינת ישראל במוזיאון לאומי לטבע שיוביל תיעוד ומחקר וירחיב את ידיעת הציבור בתחומי הטבע והסביבה. המוזיאון הוא פלטפורמה מדעית, מקצועית וציבורית לנושאים שקשורים לטבע בארץ, ולכן קק"ל, כגוף הירוק המוביל בישראל בניהול שטחים פתוחים ומשאבי טבע וחינוך, היא שותפה טבעית למוסד הזה״.

 

לדברי מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "משרד התיירות תומך בהרבה פרויקטים בפריפריה, אבל במקרה של מוזיאון הטבע אנחנו גאים להיות שותפים בפרוייקט שצפוי להיות תחנת חובה בביקור התיירים בישראל. אני ממליץ בכל לב למוזיאון להתכונן לגל של תיירים מסין שהכפילו את מספרם השנה בארץ ואשר צמאים ללמוד על הטבע של ארצנו".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>