חתן פרס ישראל פרופ' יואב בנימיני נבחר לחבר האקדמיה הלאומית למדעים, ארה"ב

פרופ' יואב בנימיני נבחר בזכות הישגיו הנכבדים והמתמשכים בתחום הסטטיסטיקה

13 מאי 2020

פרופ' יואב בנימיני מהחוג לסטטיסטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב נבחר לחבר האקדמיה הלאומית למדעים, ארה"ב (National Academy Of Sciences). האקדמיה הודיעה לאחרונה על בחירתם של 120 חברים ו-26 חברים בינלאומיים כהוקרה על הישגיהם הנכבדים והמתמשכים במחקרם המקורי. פרופ' בנימיני הוא הסטטיסטיקאי היחיד שנבחר השנה לאקדמיה הלאומית למדעים, ארה"ב.

 

פרופ' יואב בנימיני הודה לחברי האקדמיה האמריקאית: "כבוד גדול הוא לי להיות חבר בקהילה אקדמית זו, שהינה בעלת השפעה וחשיבות הן בעולם המחקר האקדמי והן מחוצה לו. בפעילויות קודמות של האקדמיה הלאומית למדעים בהן הייתי שותף נוכחתי בכך באופן אישי. אמנם החברות משמעותה בעיקר הכרה בהישגי בעבר, אך אני מקווה שחברות זו תפתח בפני הזדמנויות נוספות לקחת חלק משמעותי בפעילויות החשובות של האקדמיה."

 

האקדמיה הלאומית למדעים, ארה"ב, היא עמותה של מדענים לקידום המדע ולניצולו לשיפור הרווחה הכללית. מספרם הכולל של חברי האקדמיה יחד עם חברי האקדמיה הנכנסים יעמוד כעת על 2400 חברים, כ-500 מהם חברי אקדמיה בינלאומיים, כאשר כ-190 מהם זוכי פרס נובל.

 

פרופ' בנימיני הוא חתן פרס ישראל לשנת 2012 וחבר באקדמיה הישראלית למדעים. בשנת 2019, פרופ' בנימיני זכה בפרס קרל פירסון הבינלאומי היוקרתי על פיתוח המושג "שיעור התגליות השגויות", אשר הוצע על ידו בשיתוף עם פרופ' יוסף הוכברג ז"ל.

 

מאמרם המקורי של בנימיני והוכברג בנושא צוטט למעלה מ-50,000 פעמים במאמרים מדעיים, והוא מדורג בין המאמרים המצוטטים ביותר בעולם המדע. גישה זו שינתה את האופן שבו בוחנים בעיות שבהן נדרשת בחינה סטטיסטית של מספר רב של השערות. כיום היא משמשת תחומי מחקר רבים, וחשיבותה גוברת עוד בעידן נתוני העתק (Big Data).

 

פרופ' בנימיני הוא גם חבר בית הספר סגול למדעי המוח והמרכז לביו-אינפורמטיקה ע״ש ספרא באוניברסיטת תל אביב. לאחרונה הוא עומד בראש וועדת ההיגוי לנושא מדעי הנתונים שהקימה הוועדה לתכנון ותקצוב ההשכלה הגבוהה לקידום הנושא.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>