הוענקו פרסי דן דוד לשנת 2012

בטקס החגיגי, הראשון מאז פטירתו של דן דוד, הוענק הפרס היוקרתי לאישים בעלי תרומה משמעותית בתחומי פעילותם

28 יוני 2012
פרס דן דוד
בטקס חגיגי שנערך במסגרת אירועי חבר הנאמנים השנה הוענק פרס דן דוד היוקרתי לאישים בולטים על הישגיהם יוצאי הדופן, ותרומתם לאנושות בתחומים של: מדעי הטבע, אמנות, מדעי הרוח, עסקים או בשירות למען הציבור, בכל אחד מממדי הזמן: עבר, הווה ועתיד. הפרס המוענק מדי שנה בסך שלושה מיליון דולר סה"כ, נקרא על שמו של איש העסקים והנדבן הבינלאומי דן דוד, שהלך השנה לעולמו.
 
חתני הפרס השנה: ההיסטוריונים סר מרטין גילברט וד"ר רוברט קונקווסט במימד העבר בתחום: "היסטוריה וביוגרפיה", האמן ויליאם קנטריג', במימד ההווה בתחום: "האמנות הפלסטית"; ובמימד העתיד נחלק הפרס בין שלושת המדענים פרופ' דיויד בוטשטיין, ד"ר קרייג ונטר ופרופ' אריק לנדר בתחום: "חקר הגנום האנושי".
 
בטקס החגיגי במעמד נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר ורקטור האוניברסיטה, פרופ' אהרון שי, נכחו אריאל דוד בנם של דן (ז"ל) וגבריאלה דוד, בכירי המערכת האקדמית והעסקית, נציגי הקהילה הזרה, שגרירים ומכובדים.
 
אישיות המשתקפת בערכי הפרס
במעמד הענקת הפרסים, אמר אריאל דוד, בנו של מייסד הפרס, דן דוד, כי "טקס זה הוא הטקס הראשון שמתקיים לאחר מותו של אבי. עבורנו זו היא גאווה גדולה להיות כאן ולראות את אישיותו המשתקפת מבעד לערכי הפרס. אבי הגה את "פרס דן דוד" מתוך אהבתו לתרבות ותשוקתו להכרה במוחות הגדולים ביותר בזמננו. אותם מוחות שעוזרים לנו להבין את העבר, לבנות את ההווה ולחלום את העתיד. אני מודה לכל האנשים שהופכים את החלום של אבי למציאות אותה אנו חווים היום".
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>