אלופי המתמטיקה: נבחרת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב זכתה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית (IMC)

ד"ר דן כרמון, מאמן הקבוצה: "התמודדנו נגד הסטודנטים הטובים ביותר בעולם במתמטיקה, וזו גאווה גדולה עבורנו שזכינו במקום הראשון."

18 אוגוסט 2022

הישג מרשים לסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב, שזכו במקום הראשון בתחרות היוקרתית במתמטיקה (IMC). התחרות התקיימה בבלגואבגרד שבבולגריה, בהשתתפות כ-600 סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות מרחבי העולם. התחרות נמשכה שבוע, ובסיומה הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב צברו את הניקוד הקבוצתי הגבוה ביותר (292.5 נקודות).

 

המשלחת של אוניברסיטת תל אביב כללה 8 סטודנטים מבית הספר למדעי המתמטיקה: שבו רגבים, נועם תא-שמע, ליאור הדסי, שחר פרידמן, ליאור שיין, דרור פריד, טומי ויינטראוב ואורי קרייטנר. את חברי הנבחרת למתמטיקה ליוו המאמנים ד"ר דן כרמון ודור מצר, מבית הספר למדעי המתמטיקה, אוניברסיטת תל אביב.

 

בדרך אל המקום הראשון הנכסף, התמודדה הנבחרת המנצחת מול סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטאות מובילות מכל העולם: קיימברידג' (אנגליה), אקול פוליטקניק פריז (צרפת), אוניברסיטת בון (גרמניה), אוניברסיטת אמסטרדם (הולנד), הקולג' האוניברסיטאי של לונדון (אנגליה), אוניברסיטת אטווש לוראנד (הונגריה), אוניברסיטת ברצלונה (ספרד). 

 

"התחרות דרשה מהסטודנטים שילוב של מיומנויות: ידע מתמטי ברמה מאוד גבוהה, לצד עמידה בלחצים ויצירתיות."

 

מעצמה אקדמית במתמטיקה העולמית

ראש בית ספר, פרופ' ירון אוסטרובר, ומרכז הנבחרת, פרופ' יהודה שלום, בירכו את הסטודנטים ואמרו: "אנו גאים מאוד בתלמידינו על זכייתם במקום הראשון בתחרות הבינלאומית במתמטיקה לסטודנטים (IMC). ההשקעה, המחויבות והחתירה למצוינות של חברי הנבחרת ושל מאמנה ד"ר דן כרמון, ראויים להערכה רבה."

 

"ביה"ס למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב רואה כערך עליון את ההכשרה והקניית הכלים לדור העתיד שיעמוד בחזית המחקר ובתעשיית המדע והטכנולוגיה בישראל. ההישג המרשים מבטא פן נוסף להיותה של ישראל בכלל ואוניברסיטת תל אביב בפרט מעצמה אקדמית במתמטיקה העולמית. ברכות שלוחות גם לעמיתנו באוניברסיטאות נוספות בארץ על הישגם היפה".

 

ד"ר דן כרמון, מאמן הקבוצה במתמטיקה ומהנדס בחברת StarkWare מספר: "התמודדנו נגד הסטודנטים הטובים ביותר בעולם במתמטיקה, וזו גאווה גדולה עבורנו שזכינו במקום הראשון. אני מברך את כל המתחרים מישראל על הישגיהם המעולים. התחרות דרשה מהסטודנטים שילוב של מיומנויות: ידע מתמטי ברמה מאוד גבוהה, לצד עמידה בלחצים ויצירתיות. אני בטוח שהכלים שהסטודנטים רכשו בתחרות ישמשו אותם גם בעתיד. בנוסף אני רוצה להודות לעמיתיי בחברת "StarkWare", שסייעו לנו מאוד במימון עלויות המשלחת".

 

הקמע 'מינק' עשה את שלו

דרור פריד, חבר הנבחרת, מספר: "תחרות ה-IMC נבדלת מהתחרויות שאני רגיל אליהן, שמיועדות לתלמידי תיכון, כי הפעם מדובר בתחרות שמיועדת לסטודנטים, ולכן כוללת גם אינטגרלים, אלגברה לינארית ועוד. עברה תקופה לא קצרה מהתחרויות האחרונות שהייתי בהן, אבל למזלי זיכרון השריר עדיין פעל היטב. בכל שנה התלמידים שלנו זוכים במקומות הראשונים בתחרויות, אז לא הייתה סיבה לדאגה, אבל לא חזיתי שיילך לנו כל כך טוב ושנזכה במקום הראשון בעולם. זו הייתה סיבה טובה להתרגשות, והייתי שמח מאוד בטקס הסיום שבו הכריזו על כך. אני מאוד מודה על כך למינק, הקמע שלנו, שהצליח לגרום לזה לקרות."

 

"לנצח זה אקסטטי, כיחידים וכנבחרת," מוסיף ליאור הדסי, חבר הנבחרת. "האופי של האירוע הוא מאוד חברי, והמדליות הן רק פלסטיק ובאמת לא מרכז האירוע, אבל, אין מה לומר, תמיד כיף לנצח."

 

עושים כבוד למינק

 

"כולנו בוגרים של אולימפיאדת הנוער עם ניסיון עשיר במתמטיקה תחרותית. אבל להתחרות זה תמיד מלחיץ, גם בפעם המאה. לא משנה כמה אתה חושב שאתה מוכן, כשהתחרות מתחילה, האדרנלין זורם."

 

 

מפגש של תרבויות

לדברי ליאור, "האולימפיאדה היא מפגש של תרבויות. היה כיף לפגוש נבחרות מכל רחבי אירופה, מבון ומפריז, אפילו מסינגפור. היו שם אנשים מאולימפיאדת הנוער שלא האמנתי שאפגוש שוב." 

 

"החוויה החברתית מרגשת," אומר דרור. "זו התחרות הבינלאומית החמישית שאני משתתף בה, אבל כל ארבע הקודמות היו וירטואליות בגלל הקורונה. אז זו הייתה הזדמנות מבורכת שניצלתי כמיטב יכולתי. דיברתי עם לא מעט סטודנטים מרחבי העולם: גרמנים, סלובנים, סלובקים, בריטים, סינגפורים, שוודים וספרדים. לכל אחד מהם היו הרבה דברים מעניינים להגיד על מדינת המוצא שלהם, האוניברסיטה שלהם, התחרות עצמה, או סתם סיפורים על כך שהסלובנים גונבים לגרמנים את הקמע שלהם כל שנה מחדש. אני עדיין שומר על קשר עם חלק מאיתם, וקבוצת הוואטסאפ של משתתפי התחרות עדיין פעילה."

 

"היה באמת מרגש לחזור לבולגריה אחרי שלוש שנים, אחרי הרבה זמן שהתחרות הייתה וירטואלית," מוסיף  הדסי. "כולנו בוגרים של אולימפיאדת הנוער עם ניסיון עשיר במתמטיקה תחרותית. אבל להתחרות זה תמיד מלחיץ, גם בפעם המאה. לא משנה כמה אתה חושב שאתה מוכן, כשהתחרות מתחילה, האדרנלין זורם. החלק הכי מלחיץ זה לא להצליח לפתור שאלה ולראות את השעון דופק. אני זוכר איך ביום הראשון הייתי תקוע על השאלה האחרונה שלוש שעות של מבחן, ורק ממש בחצי שעה האחרונה נפל לי האסימון של איך לפתור אותה."

 

"תודה לדן כרמון ודור מצר, ראשי המשלחת שלנו, שעזרו לארגן את ההשתתפות שלנו ועשו עבודה טובה בלוודא שאף אחד מאיתנו לא הולך לאיבוד. וכמובן, תודה ענקית ענקית ללב רדזיוילובסקי, המאמן הראשי של נבחרת ישראל במתמטיקה. למרות שהפעם הוא לא היה במשלחת, הוא טיפח את היכולות המתמטיות שלי ושל עוד רבים מהמשתתפים, ובלעדיו אוניברסיטת תל אביב לא הייתה זוכה בהישג הזה." מסכם דרור.

 

היה גם זמן לטיולים. דרור פריד בבולגריה

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>