אוניברסיטת תל אביב מקדמת מחקר בינלאומי בתחום הקוונטים

נחתם הסכם לשיתוף פעולה מחקרי בתחומי מדע וטכנולוגיה קוונטית, עם אוניברסיטת העילית NUS בסינגפור

04 דצמבר 2019

רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ׳ ירון עוז, חתם לאחרונה בסינגפור על הסכם שיתוף פעולה מחקרי בין אוניברסיטת תל אביב לבין אוניברסיטת העילית NUS, שנחשבת לאחת האוניברסיטאות המובילות בעולם ומדורגת במקום ה-11 במדד QS העולמי לשנת 2019.

 

שיתוף הפעולה יקדם מחקר רב תחומי בנושאי מדע וטכנולוגיה קוונטית, וימומן באמצעות הקרן הלאומית למדע במשרד ראש הממשלה של סינגפור ועל ידי גופים במגזר העסקי והמגזר הפיננסי, עמם נמצאת אוניברסיטת תל אביב במגעים בימים אלה.

 

כר פורה לשיתוף פעולה מחקרי

לדברי פרופ' עוז, ״מטרת ההסכם שנחתם היא לסייע ביצירת כר פורה לשיתוף פעולה מחקרי בתחום מדע וטכנולוגיה קוונטית הן באקדמיה והן עם התעשייה. המהפכה הקוונטית מתדפקת על דלתנו, והיא בעלת פוטנציאל ליצירת שינוי בקנה מידה היסטורי על חיינו. יש צורך במאמץ בינלאומי משותף על מנת להתקדם ולעצב את תחומי המחשוב הקוונטי והתקשורת הקוונטית, ואת השפעתם על המגזר העסקי ועל מגזרים נוספים״.

 

בנוסף להסכם עם אוניברסיטת NUS, הגיע פרופ׳ עוז להבנות עם גופי מחקר נוספים בסינגפור, בהם המרכז לטכנולוגיה קוונטית CQT, אוניברסיטת NTU והקרן הלאומית למדע בסינגפור NRF במגוון נושאים, הכוללים, בנוסף למדע וטכנולוגיה קוונטית, גם את תחומי הבינה מלאכותית והלמידה החישובית.

 

אוניברסיטה תל אביב חנכה לאחרונה מרכז למדע וטכנולוגיה קוונטית, שבראשו עומד פרופ׳ עוז. המרכז מאגד את הפעילות המחקרית הענפה בקמפוס במגוון תחומים כגון תקשורת קוונטית, חישוביות בכימיה קוונטית ובחומרים קוונטיים. המרכז אף יוזם מסלולי הוראה חדשים כגון מחשוב קוונטי בתואר משותף של פיזיקה ומדעי המחשב, ומטפח את שיתופי הפעולה ברמה הלאומית והבינלאומית עם מרכזי מחקר אחרים ועם חברות גדולות בתעשייה, כדוגמת גוגל ו-IBM.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>