אוניברסיטת תל אביב ומיקרוסופט ישראל השיקו מעבדת מחשבים מתקדמת

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר: "אולי יום אחד נתבשר על עסקה חדשה כדוגמת אינטל-מובילאיי, שעשו בוגר או בוגרת שלנו"

28 מאי 2017
חנוכת המעבדה החדשה (מימין לשמאל): פרופ' חנוך לוי, פרופ' יוסף קלפטר ויורם יעקובי

בית הספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל, השיק מעבדת מחשבים חדשה ומתקדמת, שתשמש סטודנטים ללימוד ולפיתוח טכנולוגיות חדישות. התרומה של מיקרוסופט לפרויקט כוללת בנייה של חללי לימוד ועבודה במתכונת של סטארט-אפ.

 

בטקס הסרת הלוט, שנערך ב-15 במרץ, השתתפו פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל, ופרופ' חנוך לוי, ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטה. בנוסף, הוצג בטקס פרויקט במסגרת סדנת "האינטרנט של הדברים", שהונחתה על-ידי פרופ' סיון טולדו מאוניברסיטת תל אביב וד"ר ניר לוי ממרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל.

 

"אני מודה למיקרוסופט על שיתוף הפעולה הנדיב", אמר פרופ' קלפטר. "בית הספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק הוא בעל ביקוש גבוה במיוחד, כאשר מדעי המחשב הוא תחום הלימודים המבוקש ביותר באוניברסיטת תל אביב. לבוגרי מדעי המחשב שלנו יש דרישה רבה בשוק העבודה, והם 'נחטפים' כבר בשנה השנייה והשלישית שלהם לתואר ראשון. אין ספק שהמעבדה החדשה תסייע לסטודנטים רבים בלימודיהם, ומי יודע, אולי נתבשר יום אחד על עסקה חדשה כדוגמת אינטל-מובילאיי, שעשו בוגר או בוגרת שלנו".

 

חשיבות רבה לשותפות אסטרטגית

יורם יעקובי אמר בטקס הסרת הלוט: "אנו מקיימים לכל אורך השנה האקדמית קשר אסטרטגי מתמשך עם בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הבא לידי ביטוי גם במסגרת תכנית הלימודים וגם בבניית תשתיות לסטודנטים ולחוקרים צעירים באוניברסיטה. האקדמיה מפתחת את המשאב החשוב ביותר להייטק הישראלי – מהנדסות ומהנדסי תוכנה איכותיים. תעשיית ההייטק בישראל משוועת לכוח אדם איכותי ול'טאלנטים' בעולמות המחקר והפיתוח. אנו מאמינים כי ישנה חשיבות רבה לשותפות האסטרטגית עם מוסדות אקדמיים ולקשר עם הסטודנטים והמהנדסים לעתיד כבר במהלך הלימודים".

 

"בית הספר למדעי המחשב מברך ומודה על שיתוף הפעולה המתמשך והנדיב של מיקרוסופט בתחומי ההוראה והמחקר", הוסיף פרופ' חנוך לוי, "ועל הקמת המעבדה שמאפשרת לסטודנטים סביבת עבודה צעירה וחדשנית. אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה בתחום מדעי המחשב בין האקדמיה לתעשיית ההייטק הינו חיוני לפיתוח ולקיום 'אקו-סיסטם' עתירת ידע ומחקר. פיתוח שכזה ימנף את צורכי השוק לפתרונות עתירי-ידע, ויקנה לתעשייה יתרונות איכות וערך מוסף בשוק העולמי".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>