הישג בינלאומי: עיטור כבוד לפרופ' רענן ריין מטעם ממשלת איטליה

עיטור הכבוד ניתן לפרופ' ריין על תרומתו לפיתוח הקשרים האקדמיים בין שתי המדינות

02 אוגוסט 2021

ממשלת איטליה העניקה לפרופ' רענן ריין, מופקד הקתדרה ע"ש אליאס סוראסקי להיסטוריה ספרדית ולטינו אמריקנית, עיטור כבוד על תרומתו לפיתוח הקשרים האקדמיים בין ישראל לבין איטליה בתקופת כהונתו כסגן רקטור וכן כסגן הנשיא לקשרים אקדמיים בין-לאומיים באוניברסיטת תל אביב. הטקס החגיגי נערך במעונו של שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי, ונכחו בו, בין השאר, נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת ונשיא האוניברסיטה לשעבר פרופ' יוסי קלפטר.

 

מבין היוזמות הראשונות של פרופ' רענן ריין לשיתוף פעולה אקדמי, אשר יצאה לפועל לפני כ-15 שנה, היא הובלת ייסודה של התכנית לתואר שני בלימודים הומניטריים בשיתוף אוניברסיטת לה ספיאנצה שברומא, סטודנטים ישראלים וסטודנטים פלסטינים. בהמשך דרכו היה פרופ' ריין שותף להקמת מעבדות מחקר משותפות של אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטאות באיטליה בתחומי חקר מדעי החיים, ההנדסה והמדעים המדויקים. הוא עודד עשרות כנסים בין-לאומיים בהשתתפות חוקרים מאוניברסיטת תל אביב וחוקרים ממוסדות מחקר איטלקים להעמקת הקשרים האקדמיים בין המדינות. לקראת סיום תפקידו, פעל פרופ' ריין לפתיחת מרכז אקדמי ליזמות וחדשנות של אוניברסיטת תל אביב בפירנצה שבאיטליה.

 

זהו העיטור השלישי שמוענק לפרופ' ריין על פועלו, אשר קיבל בעבר עיטורי כבוד מממשלת ארגנטינה וממלך ספרד על תרומתו המחקרית להיסטוריוגרפיה של מדינות אלה ועל פעילותו רבת השנים לקידום היחסים האקדמיים והתרבותיים עמן.

 

פרופ' ריין: "שמחתי לקבל את העיטור, שהוא לא רק הכרה בפועלי באופן אישי, אלא מהווה הכרה לפועלה של אוניברסיטת תל אביב, אשר העמיקה בשנים האחרונות את הקשרים עם מוסדות הלימוד הגבוהים ברחבי העולם ובאיטליה בפרט."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>